۱۸ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9620450
T T
۰ نفر
منتقد سینما: طهران تهران روایت پایتخت از دیروز تا امروز است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/18 فرهنگی.سینما.طهران تهران تهران-یک منتقد سینما گفت: فیلم طهران - تهران روایتی از وضعیت پایتخت کشور از دیروز تا امروز است و پیام این اثر سینمایی بسیار آرام و نرم برای مخاطب بیان می شود.
حسین سلطان محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: فیلم سینمایی طهران تهران در بخش اول به دلیل سفارشی بودن به معرفی جنبه های گردشگری تهران جدید و قدیم می پردازد.
وی افزود: در بخش اول روایت تهران قدیم در قالب چند داستان و در بخش دوم روایتی متناسب با علاقه و شور و حال نسل جوان امروز را مشاهده می کنیم.
این منتقد سینما خاطر نشان کرد: در قسمت دوم فیلم طهران تهران موسیقی و معضلاتی که در این زمینه وجود دارد دغدغه فیلمساز است حال آنکه دغدغه نسل امروز ما تنها موسیقی زیرزمینی نیست.
سلطان محمدی یادآور شد: در این اثر سینمایی دو تصویر متفاوت از تهران به نمایش در می آید در بخش اول زیبایی ها و در دومین قسمت زشتی های پایتخت را مشاهده می کنیم که این مهم به حفظ تعادل در فیلم کمک می کند.
وی با بیان اینکه دو کارگردان بخش اول و دوم فیلم طهران تهران (مهرجویی- کرمپور) در ساخت این اثر سینمایی حرفه ای عمل کردند گفت: نیمه نخست فیلم شیک و سنتی است و نیمه دوم بیانگر جدایی و انشقاق وحدت در تهران امروز است.
این منتقد سینما با اشاره به تبلیغاتی بودن این فیلم ادامه داد: تبلیغاتی بودن طهران تهران ایرادی ندارد بسیاری از فیلم های دنیا از تبلیغات استفاده می کنند و این موضوع بر اصل و اساس یک اثر سینمایی لطمه ای وارد نمی کند.
سلطان محمدی گفت: طهران تهران خالی از هرگونه نمادسازی است و آرام و نرم حرف خود را به مخاطب می زند.
وی اظهار داشت: بخش دوم این اثر سینمایی برای جوانان از جذابیت بیشتری برخوردار است و با افزایش تبلیغات تلویزیونی این فیلم می توان به استقبال هرچه بیشتر مخاطبان از آن امیدوار بود.
فیلم سینمایی طهران تهران به کارگردانی داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور در دوبخش متفاوت زیبایی ها و زشتی های تهران را بیان می کند.
پانته آ بهرام، سروش صحت، فرهاد قائمیان و رضا یزدانی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند که در حال حاضر در سینماهای تهران و شهرستان ها اکران می شود.
شماره 018 ساعت 11:51 تمام
۰ نفر