۱ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9618607
T T
۰ نفر
اعتبارات پژوهشی در دولت دهم پنج برابر شده است .............................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/08/1390 فرهنگی.پژوهش.نشست گرگان - استاندار گلستان گفت: قبل از دولت نهم و دهم تنها نیم درصد اعتبارات به پژوهش اختصاص داشت و هم اکنون این رقم بیش از پنج برابر (5/2درصد) شده است.
به گزارش ایرنا "جواد قناعت" روز یکشنبه در جلسه کارگروه پژوهش ،فن آوری و تحول اداری استان گلستان اظهارداشت: این افزایش اعتبارات ، نشان دهنده توجه ویژه دولت نهم و دهم به موضوع پژوهش ، فن آوری و نوآوری می باشد.
وی با بیان اینکه ما در یک جنگ علمی با دشمن هستیم ،تصریح کرد: هر کشوری که به علوم دست پیدا کند می تواند در جهان سروری کند و برای اینکه بتوانیم زمینه ظهور حضرت حجّت (عج) را فراهم کنیم باید به پیشرفته ترین علوم و دانش و فن آوری مجهز باشیم.
استاندار گلستان ادامه داد: امروز دانشمندان ایرانی با فرستادن ماهواره به فضا ثابت کرده اند که واژه " نمی شود " ، هیچ معنا و مفهومی ندارد و این عمل آنها برای غربی ها بسیار گران تمام شده است.
قناعت با بیان اینکه تمام هدف کشور ما رسیدن به افق چشم انداز است ، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف مسئولان دو رسالت مهم برعهده دارند که اول توانمندسازی و هدایت نخبگان و دوم فرصت سازی برای نخبگان در راستای هدایت کشور در مسیر توسعه و پیشرفت می باشد.
وی با اشاره به رتبه برتر ایران در تولید علم در کشورهای در حال توسعه گفت: تولید علم در کشور در سال گذشته 13 برابر میزان جهانی بوده و امروز کشوری می تواند ادعای امنیت داشته باشد که در تولید علم و دانش رتبه های بالایی کسب کند.
استاندار گلستان یادآور شد: هدف از تشکیل بنیاد نخبگان ، شناسایی و شناخت نخبگان کشور ، ساماندهی و هدایت آنها و استفاده درست از دانش آنها است.
قناعت اضافه کرد: ایران اسلامی با همت و پشتکار جوانان نخبه امروز به عنوان گل سرسبد در تولید علم و فن آوری در بین کشورهای در حال توسعه دنیا شناخته می شود.
وی با اشاره به کسب رتبه دوم گلستان در جشنواره کشوری "ازعلم تا عمل" خواستار رقابت با سایر استانها در زمینه علم و فن آوری شد و افزود: نباید رتبه های کشوری را از دست داد.
وی ادامه داد: باید در کنار رقابت با سایر استانها یک رفاقت درون استانی هم وجود داشته باشد و بین دانشگاهها و مراکز علمی رفافت و تعامل باشد تا درنهایت شاهد پیشرفت و تعالی استان باشیم.
قناعت همچنین خواستار توجه ویژه به پژوهش و انجام فعالیتهای پژوهش محور ، حضور فعال و گسترده در جشنواره های ملی و مشارکت همه جانبه مراکز علمی و فن آوری به منظور حضور در جشنواره های استانی شد.
یاداور می شود ارتباط تنگاتنگ و تعامل بین کارگروه پژوهشی استان و بنیاد نخبگان با دستگاههای اجرایی و کارخانجات صنفی و نگاه مساعد و مثبت مدیران به نخبگان ، تاکید بر پژوهشهای کاربردی جهت حل مشکلات و مسائل استان ، فعال شدن کمیته تخصصی به منظور حمایت از طرحهای بحث آزاد در کارگروه پژوهش با همکاری و حضور بانکها و حضور فعال در برنامه های هفته پژوهش از مباحث و مصوبات این جلسه بود.
در پایان از برگزیدگان استان در جشنواره ملی علم تا عمل با اهدای لوح توسط استاندار گلستان تقدیر بعمل آمد.
601
۰ نفر