۲۶ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9617891
T T
۰ نفر
آران و بیدگل شرایط مساعدی برای احداث دانشکده علوم قرآنی دارد ............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/07/1390 آموزش.دانشکده قرآن.کاشان.آران و بیدگل آران و بیدگل- معاون اجرایی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور گفت: شهرستان نمونه قرآنی آران و بیدگل از لحاظ فرهنگی و اجتماعی، زمینه و شرایط بسیار مساعد برای احداث دانشکده علوم قرآنی دارد.
به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، "نصر الله چمران" دارا بودن زمینه های ارزشی و اعتقادی مناسب و وجود سرمایه انسانی در آران و بیدگل را امتیاز مثبت و از ویژگی های بارز این شهرستان برای احداث دانشکده علوم قرآنی دانست.
وی با اشاره به اختصاص بودجه هیات دولت برای ساخت 40 دانشکده علوم قرآنی در سراسر کشور تاکید کرد: تاسیس شعبه های جدید در شهرهای فاقد دانشکده علوم قرآنی در حال مطالعه و بررسی است. وی همچنین با اشاره به درخواست هیات امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در سال 80 برای احداث دانشکده علوم قرآنی در جوار این بقعه متبرکه، خاطر نشان کرد: راه اندازی و احداث دانشکده علوم قرآنی در شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل نیازمند همکاری و دقت نظر تمامی مسوولان ذی نفوذ این شهرستان و مقامات استان اصفهان است.
چمران راه اندازی این دانشکده را نیازمند ساختمان و استاد و اعضای هیات علمی دانست و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری بیشتر مسوولان شهری و استانی برای تامین امکانات مورد نیاز، مقدمات تاسیس این دانشکده هرچه زودتر فراهم شود.
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری از سال 1368 با 14 دانشکده در شهرهای مختلف کشور فعالیت علمی، آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرده است.
در سال 1380 با وجود موافقت اولیه جهت تاسیس یک واحد از این دانشگاه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل به علت پیگیری نکردن لازم برای فراهم نمودن امکانات تاسیس دانشکده از سوی مسوولان شهرستان، احداث این دانشکده تاکنون مسکوت ماند.
شهرستان آران و بیدگل با حدود یکصد هزار نفر جمعیت در شمال استان اصفهان قرار دارد.
8132/562/607
۰ نفر