۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9616217
T T
۰ نفر
امام جمعه بندرعباس :مشاغل زنان باید با روحیه آنان متناسب باشد ..............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/1390 اجتماعی.امام جمعه.بانوان.هرمزگان بندرعباس - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: مشاغل بانوان باید از نظر فیزیکی و روحیه با آنان سازگار تا زمینه تعادل همیشگی در جامعه فراهم شود.
به گزارش ایرنا آیت الله غلامعلی نعیم آبادی سه شنبه در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی افزود:متاسفانه زنان در دنیا قربانی دیدگاههای افراطی هستند که ازسوی غرب و یا تندروی هایی به نام اسلام در کشورهایی مانند عربستان بر آنان جاری می شود.
وی ادامه داد:یک سو تفسیر غلط غرب از زن این است که زن را مانند کالایی تبلیغاتی عرضه می‌کنند و گستاخانه به شخصیت زن توهین می‌کنند و از سوی دیگر تفسیر غلط در برخی جوامع اسلامی مانند عربستان زنان را حتی از اموری مثل رانندگی کردن نیز منع می‌کنند.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری وجود این دو دیدگاه به زن در جهان را محکوم و تاکید کرد: بانوان باید بدانند به برکت اسلام و شناخت صحیح از جایگاه زن در اسلام، زن در ایران از منزلتی والا برخوردار شده است.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به نقش اساسی زنان در تعلیم و تربیت اظهار داشت:"چرا مرغداری شغل است اما تربیت انسان شغل محسوب نمی‌شود.
وی اضافه کرد:چگونه بزرگ کردن چند جوجه شغلی به نام مرغداری است اما تربیت انسان و تحویل آن به جامعه شغل نیست.
آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد:مشکل در کمبود موقعیت شغلی نیست بلکه اصل مشکل در فرهنگ‌سازی اشتغال است.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به جایگاه فرهنگ اشتغال در جامعه گفت: نباید از فرهنگ‌سازی اشتغال غافل شد زیرا امروزه بسیاری از پیشه‌ها که در گذشته مرسوم بودند اینک کنار گذاشته شده‌اند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: در گذشته گسترش علم مانند امروز نبود اما عمل بیشتر بود و مردم بدون داشتن علم به کارهای خود ادامه می‌دادند اما اینکه با وجود برخورداری از ،عملگرایی کاهش یابد نمی‌تواند توسعه مطلوب را برای جامعه به دنبال داشته باشد.
وی یادآور شد:به عنوان مثال شغل‌هایی همانند کشاورزی، زمانی با علوم ابتدایی، پر رونق‌تر از الان بود، اما اکنون با وجود افراد تحصیل کرده در این زمینه آنچنان که باید شاهد توسعه و تولید نیستیم.ک/3 7192/667
۰ نفر