۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9616211
T T
۰ نفر
فیلم های کانون پرورش فکری کودکان در بازار فیلم کره جنوبی عرضه شد ................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/1390 فرهنگی.سینما.کانون پرورش فکری تهران- مدیرامور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این مرکز با حضور در بازار بین المللی فیلم آسیایی "پوسان" کره‌جنوبی هشت فیلم از تولیدات خود را عرضه کرده است.
"لیلا میرهادی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: فیلم‌‌های "کشاورز و روبات" به کارگردانی عبداله علیمراد، "کدو قلقله زن" مرتضی احدی ، "صفر" نازنین سبحان سربندی، "تن پیچ" سمانه ممتازمند ، "گرگ و میش"محمد علی سلیمانزاده ، "ماهوری" فاطمه گودرزی ، "قصه‌های یک خطی 6" بهزاد فراهت و "کیمیاگر" ساخته مهدی خرمیان به منظور معرفی و اکران جهانی در این بازار ارایه شده است.
مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: بازار فیلم "پوسان" از 18 تا 21 مهر ماه برگزار شده و در آن علاوه بر نمایندگان ایران توزیع‌کنندگان، خریداران، کارگردانان و تهیه کنندگانی بیش از 30 کشور جهان حضور دارند.
میر هادی یادآور شد: در بازار فیلم کره جنوبی علاوه بر کانون از ایران، موسسه‌ رسانه‌های تصویری، حوزه هنری و بنیاد سینمایی فارابی شرکت کرده‌اند.
وی توضیح داد: پس از ابلاغ درخواست های جشنواره های خارجی به بخش بین المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، شورای کارگروه انیمیشن و فیلم کانون آثار موجود را از نظر محتوا ، کیفیت ، ساختار و تکنیک بازبینی و بر اساس مخاطبان جشنواره انتخاب می کند.
میر هادی ادامه داد: بر اساس اعلام بخش بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره "پوسان" کره‌جنوبی به آثاری که نگاه ، تکنیکی نو و محتوایی جدیدی داشته باشد بیشتر پرداخته خواهد شد.
مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بر اساس شورای کارگروه انیمیشن و فیلم کانون نیز سعی در انتخاب آثاری داشت که علاوه بر استانداردهای رایج، نگاهی بومی و فرهنگی به جامعه داشته باشند.
میرهادی گفت: اعضای شورای کارگروه انیمیشن و فیلم کانون متشکل از هشت هنرمند بوده که پنج نفر آنان ثابت و سه نفر متغییر است.
به گفته وی، "رضا حیدرنژاد" ، "فاطمه گودرزی" ، لیلا میرهادی" ، "حمیدرضا شاه آبادی" و "معین صمدی" کارشناسان ثابت شورای کارگروه انیمیشن و فیلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.
فراهنگ**9187**
۰ نفر