۱۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9615854
T T
۰ نفر
کنگره سراسری قرآن کتاب بیداری آبان ماه در بوشهر برگزار می شود .............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/07/1390 فرهنگی.کنگره.قرآن بوشهر- کنگره سراسری قرآن کتاب بیداری همزمان با 30 استان کشور پنج آبان ماه در بوشهر برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، دبیر این کنگره روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کنگره سراسری قرآن کتاب بیداری به منظور شناسایی نخبگان و فعالان رشته های مختلف قرآنی پنجم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در بوشهر برگزار می شود.
عبدالرضا حق پرور افزود: این کنگره در پنج بخش قرآنی شامل قرائت، حفظ، اذان و مدیریت امور قرآنی، ادبی، فرهنگی و هنری، علمی و اجتماعی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: بخش قرآنی این کنگره شامل قرائت، حفظ، اذان و مدیریت امور قرآنی، بخش ادبی شامل شعر، داستان نویسی و مقاله نویسی، بخش فرهنگی هنری شامل، طراحی، نقاشی، تواشیح، ابتهال و تئاتر، بخش علمی شامل تحقیق و پژوهش، اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه، تالیف و تدریس علوم قرآنی و بخش اجتماعی شامل شخصیت های برجسته قرآنی، محافل قرآنی، مداحین و پیرغلامان اهل بیت(ع) است.
وی اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره 25 مهرماه است و در مرحله استانی آن هشت نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب و به کنگره ملی که در مشهد مقدس برگزار می شود اعزام خواهند شد.
حق پرور اضافه کرد: بازنشستگان، مستمری بگیران نیروهای مسلح و خانواده های آن ها می توانند آثار خود را برای شرکت در این کنگره به اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان بوشهر تحویل دهند.
وی ایجاد فضای دینی و معنوی را به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جامعه از دیگر اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.
دبیر کنگره سراسری قرآن کتاب بیداری افزود: فعال سازی کانون های قرآنی از دیگر اهداف این برنامه است. ک/2 632/539
۰ نفر