۱۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9615837
T T
۰ نفر
رسالت مدیران آموزشی و مدارس سنگین تر از وظایف مسوولان اجرایی است ................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/07/1390 فرهنگی.آموزشی.تجلیل از مدیران پرورشی.آموزش و پرورش مراغه مراغه - امام جمعه مراغه گفت: رسالت مدیران مجموعه های آموزشی و مدارس بالاتر و سنگین تر از وظایف مسوولان اجرایی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی ، روز یکشنبه در آیین تجلیل از مدیران فعال حوزه پرورشی و تربیت بدنی این شهرستان افزود: نقش تعلیم و تربیت در مدارس بالاتر و متفاوت تر از مراکز دانشگاهی و سایر مراکز علمی است.
وی گفت: تعلیم و تربیت در مدارس، پایه و اساس ارتقای علمی دانش آموزان در سطوح بالاتر و مراکز علمی و دانشگاهی بوده و از این لحاظ دارای اهمیت بسیاری است.
وی اظهارکرد: مدیران مدارس و مراکز آموزشی باید با استفاده از امکانات آموزشی و با بهره گیری از معلمان توانمند در تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه تربیت دانش آموزان نسبت به آموزش آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: تعلیم و تربیت باید در کنار هم برای پرورش استعدادهای علمی و اخلاقی نسل های آینده به کار گرفته شود.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به تحولات ایجاد شده در آموزش و پرورش اضافه کرد: این تغییرات به برکت انقلاب اسلامی صورت گرفته و از ثمرات آن اقامه نمازهای جماعت در مدارس بوده که در این راستا توجه مدیران نیز باعث ترویج فرهنگ نمازخوانی در مدارس می شود.
معاون سازمان و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: عرصه تربیت بزرگتر از عرصه آموزش بوده و با توجه به اهداف آن برای انسان سازی و تربیت انسان های وارسته و عالم دارای ارزش و اهمیت خاصی است.
حسن چراغی، افزود: نقش مدیران، معلمان، مربیان و مشاوران پرورشی و تربیت بدنی در راستای اهداف تربیتی آموزش و پرورش قابل توجه و حساس بوده و تلاش در این زمینه، موجب رشد فکری و علمی جامعه می شود.
وی گفت: اجرای 50 برنامه ابتکاری در کنار برنامه های تدوین شده در این حوزه ، افزایش تعداد مدارس قرآنی از 27 به 57 مدرسه و اجرای طرح آموزش شنا در مدارس ابتدایی از فعالیت های انجام گرفته در حوزه پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری است.
وی اظهارکرد: اعزام دو هزار و 500 دانش اموز به اردوهای زیارتی مشهد و اجرای طرح ابرار با حضور سه هزار دانش آموز به صورت اردوی دو روزه برای آشنایی با احکام و آموزه های دینی نیز در این راستا انجام گرفته است.
وی افزود: اعزام 33 هزار دانش آموز به اردوهای زیارتی توسط 45 پایگاه تابستانی که موجب کسب رتبه نخست کشور در زمینه برگزاری اردوهای زیارتی در کشور و استان شد از دیگر فعالیت های حوزه پرورشی در این شهرستان است.
چرتغی گفت: امسال یک میلیارد و 400 میلیون ریال از بابت سرانه نماز برای ترویج این امر الهی به مدارس پرداخت شده است.
در این آیین از 55 نفر از مدیران فعال حوزه پرورشی و تربیت بدنی مدارس و آموزش و پرورش مراغه با اهدای جوایزی، تجلیل بعمل آمد.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است. 590/587
۰ نفر