۱۱ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9614906
T T
۰ نفر
چهار حافظ کل قرآن کریم در آستانه دریافت مدرک تخصصی حفظ ......................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 1390/07/11 فرهنگی.معارف.سازمان دارالقرآن تهران- کارشناس دبیرخانه آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ سازمان دارالقرآن گفت: چهار حافظ کل قرآن کریم که به مرحله پایانی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ راه‌ یافته‌اند جمعه - ششم‌ آبان‌ماه - به رقابت می پردازند.
;محمدرضا کرباس فروش ها ; روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: دو نفر از این حافظان به نام های ;محمد امین قربانی ; و ;سید حسن فاطمیان ; کسانی هستند که سال گذشته توانستند مراحل مختلف آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ را از بین چهار هزار و 18 شرکت کننده با موفقیت بگذرانند.
وی تصریح کرد: دو حافظ دیگر به نام های ;محمد مهدی بحرالعلوم ; و هاشم سلطانی نژاد ;‌ از برگزیدگان آزمون سال 88 با دو هزار و 357 شرکت کننده هستند که سال گذشته یک بار در آزمون مرحله پایانی اعطای مدرک تخصصی به حفاظ شرکت کرده اما موفق به کسب نمره لازم نشدند.
کرباس فروش ها ادامه داد: از آنجا که مدرک شرکت کنندگان در مرحله چهارم این آزمون تا یک سال اعتبار دارد این دو حافظ قرآن امسال نیز بار دیگر فرصت دارند تا توانایی های خود را بسنجند.
وی با بیان اینکه تاکنون تنها یک حافظ قرآن کریم به نام ;علی رجبی ; از طریق گذراندن تمامی مراحل آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ موفق به دریافت مدرک درجه یک حفظ شده است، افزود: در حال حاضر سه حافظ قرآن کریم شامل ;سید مهدی فاطمیان ;، ;سید مهدی طباطبایی ; و ;شهریار پرهیزگار ; به دلیل سابقه استادی چند ساله مدرک افتخاری درجه یک حفظ را دریافت کرده اند.
کرباس فروش ها ادامه داد: مرحله دوم ششمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ نیز از هفتم مهرماه در 9 منطقه ویژه برادران و 20 منطقه ویژه خواهران با حضور جمعی از داوران ممتاز اعزامی از سازمان دارالقرآن الکریم به صورت شفاهی آغاز شده و تا اواخر آبان‌ماه سال جاری ادامه دارد. وی با بیان اینکه افراد شرکت‌کننده در آزمون شفاهی ششمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ پیش از این در آزمون کتبی 31 تیرماه سال جاری حضور داشتند، افزود: نتایج این مرحله اوایل دی ماه اعلام خواهد شد.
فراهنگ**1883
۰ نفر