۱۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9614713
T T
۰ نفر

معارف رضوی پاک و بی بدیل است

۱۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9614713
معارف رضوی پاک و بی بدیل است ............................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 1390/07/10 فرهنگی.امام جمعه.جشنواره رضوی.البرز کرج- عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه کرج گفت: معارف رضوی پاک و بی بدیل است تا تشنگان اهل معرفت ، آب و غذای طیب و طاهر را از آن استخراج کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ;محسن کازرونی ; عصر روز یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نهضت کتابخوانی رضوی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، افزود: امامان معصوم چون حضرت رضا (ع) را بر اساس جنبه های مختلف نیازمان و ضرورت حضورش در منظومه فکری خود حس می کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: امامان جانشینان پیامبر (ص) هستند و همانگونه که اصل رسالت و پیامبری و نبوت را پذیرفتیم، به استمرار آنها نیز معتقدیم.
کازرونی گفت: در این میان نگاه درست ، دلنشین ، لطیف ، عاقلانه و عمیق به معارف دینی برای همه دینداران مهم است و اگر از این چشمه استفاده نکنیم ، یا عقل زده می شویم یا متحجر که این دو نکته را در جدایی از امام هشتم حس می کنیم.
وی افزود: کسانیکه با معارف ، روایات و فهم های لطیف ایشان از قرآن در ارتباط هستند نه روشنفکر و نه متحجر خشک چسبیده به مظاهر می شوند که این دو آفت و معضل همیشه دین را تهدید کرده و می کند.
کازرونی تاکید کرد: این نگاه غیرمنصفانه به دین و معارف دینی اگر باشد ، به آن تقدس زدایی و قداست ندادن به مفاهیم می گویند که امروزه طیف روشنفکران و روشنفکران دینی ما اینگونه فکر می کنند.
گفتنی است در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نهضت کتابخوانی رضوی استان البرز جمع کثیری از شرکت کنندگان در این حرکت فرهنگی حضور داشتند. ک/2 693/1027
۰ نفر