۱۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9614517
T T
۰ نفر

تهیه کننده فیلم آل:

۱۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9614517
تهیه کننده فیلم آل: سینما از بی تفکری رنج می برد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/10 فرهنگی.معلم.جشنواره کودک.سینما تهران- تهیه کننده فیلم سینمایی آل، بی تفکری و نقدپذیر نبودن را از بزرگترین معضلات سینمای کودک دانست و بر استفاده از ظرفیت های موجود در سینمای کودک درایران تاکید کرد.
علی معلم روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: متاسفانه برخی طرحهای مطرح شده از سوی مدیران در سینما همچون سازمان امور جشنواره ها در نهایت به سرانجام خوبی نرسید.
این منتقد سینما یادآور شد: امروز در برخی زمینه ها همچون سینمای کودک مشکل نداشتن سازماندهی و معضل تفکر داریم و به صحبت صاحبنظران توجه نشده و ظرفیت نقدپذیری وجود ندارد.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم حضور افراد متخصص در جشنواره فیلم کودک تصریح کرد که در دوره های نخست این جشنواره ترکیب شرکت کنندگان بسیار خوب بود در حالی که در سال های اخیر اینگونه نیست.
معلم تاکید کرد: مرکز مجمع عمومی سینمای کودک و نوجوان در جهان (سیفژ) از دو سال پیش در ایران است اما از این ظرفیت بسیارخوب ، به درستی استفاده نکردیم.
وی گفت: متاسفانه تعریف دقیقی از جشنواره سینمای کودک و نوجوان وجود ندارد، در دوره ای کانون فکری پرورش کودکان مرکز سینمای کودک و نوجوان بود اما با تضعیف این سازمان سینمای کودک افت کرد.
تهیه کننده فیلم سینمایی ازدواج به سبک ایرانی تاکید کرد: حفره فرهنگی بزرگ برای کودکان و نوجوانان در کشور وجود دارد و هیچ حمایتی از کسانی که در زمینه کودک و نوجوان کار رسانه ای می کنند، نشده و متاسفانه با ادامه این روند وضعیت سینمای کودک و نوجوان در کشور بدتر خواهد شد.
فراهنگ 1588**1983** شماره 026 ساعت 12:59 تمام
۰ نفر