۱۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9614430
T T
۰ نفر

کارگردان مستند:

۱۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9614430
کارگردان مستند: سینما آزادی خانه فیلمسازان فیلم کوتاه شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/10 فرهنگی.فیلم کوتاه.دو خبر.سینما تهران- کارگردان فیلم مستندانگار گفت: سینما آزادی محلی مناسب برای اکران فیلم های کوتاه و مستند است و با تبلیغات مناسب می توان این سینما را به خانه فیلم کوتاه تبدیل کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از بیست و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، فرشید اخلاقی پور با اشاره به روند فعالیت آموزشی انجمن سینمای جوانان افزود: این انجمن تنها مرکز رسمی آموزش سینمایی است که مدرک آن از اعتبار خوبی برخوردار و در سطح بین المللی مطرح است.
اخلاقی پور با بیان اینکه برگزاری آزمون های سراسری و خرید تجهیزات سینمایی گام اول این تحول است یادآور شد: ایجاد سرفصل های مشخص گام بلندی در زمینه آموزش سینماست چون هر استادی در کلاس چیزی را که خود صلاح می دید تدریس می کرد.
وی تصریح کرد باید این سرفصل ها دقیق تر شده و کتاب هایی نیز برای تدریس مشخص شود تا دروس تدوین شده ای به هنرجو آموزش داده شود.
اخلاقی پور تصریح کرد سینما آزادی مکان بسیار خوبی برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران است و این سینما می تواند به خانه فیلم کوتاه و مستند تبدیل شود.
اخلاقی پور تبلیغات را امری مهم در تبدیل سینما آزادی به محل هنرمندان فعال در عرصه فیلم کوتاه دانست و این امر را موجب تعالی سینمای کوتاه قلمداد کرد.
اخلاقی پور با انتقاد از اینکه فیلم کوتاه در ایران پله پرتاب به سینمای بلند شده است توضیح داد: این تصور غلط در بین فیلمسازان کوتاه ایجاد شده که فیلم کوتاه پله پرتاب به سینمای بلند است در دنیا فیلمسازان بزرگی هستند که در تمام طول فعالیت هنری خود تنها به ساخت فیلم کوتاه پرداخته اند.
نشست رسانه ای جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار می شود دومین نشست رسانه ای جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار خواهد شد.
این نشست خبری روز شنبه 16 مهرماه ساعت 10 و 30 دقیقه صبح در محل سالن معاونت سینمایی و سمعی و بصری برگزار می شود.
بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، توسط انجمن سینمای جوانان ایران از 19 الی 24 مهر ماه در تهران سینما آزادی و خانه هنرمندان ایران و هشت منطقه فرهنگی کشور برگزار می شود.
فراهنگ 1588**1983** شماره 013 ساعت 10:41 تمام
۰ نفر