۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9614219
T T
۰ نفر
127 هزار موقوفه در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 1390/07/09 اجتماعی.موقوفات.ثبت.مازندران ساری - مشاور معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با تلاش های صورت گرفته تاکنون 127 هزار موقوفه در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شد.
به گزارش ایرنا، ;کریم رشوند ; روز شنبه در چهارمین جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ساری، همچنین از ثبت حدود یک میلیون و 150 هزار رقبه موقوفه در سامانه جامع موقوفات کشور خبرداد.
وی بر لزوم حفظ و احیای موقوفات در کشور تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم در گرو مشارکت دیگر دستگاههای اجرای و اقشار مختلف مردم است.
او بر ارایه و تهیه برنامه منسجم و اصولی با هدف دستیابی به اهداف مورد نظر تاکید کرد و اظهارداشت: برنامه محوری سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از چند سال گذشته آغاز شده و در همین راستا نیز در بحث واحدهای اوقافی، بقاع متبرکه، مالی، اداری، انفورماتیک و روابط عمومی، طبق شناسه ها و برنامه های از پیش تعیین شده کارهای اساسی صورت گرفته است.
;رشوند ;، افتتاح سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه را از کارهای اساسی و زیربنایی در سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ذکرکرد و گفت: ثبت تمام اطلاعات لازم برای موقوفات و بقاع متبرکه بعنوان یک کار اساسی مهم و ارزشمند در حال انجام است.
در ادامه این جلسه نیز حجت الاسلام ;سیف الله سهرابی ; مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: این استان با دارا بودن 14 هزار موقوفه رتبه سوم کشوری را در اختیار دارد.
وی گفت: همه ما خادمین اهل بیت و ائمه معصومین (ع) هستیم و خدمت در اوقاف و امورخیریه مایه افتخار برای هر مسوولی است.ک/3 2501/503
۰ نفر