۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9613952
T T
۰ نفر
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ; علی رشیدی ; روز پنجشنبه در حاشیه نهمین گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی درجمع خبرنگاران در ساری،افزود : گردش مالی شرکت های دانش بنیان تا پایان برنامه پنجم به حدود 20 هزار میلیارد تومان خواهد رسید .
وی اظهار داشت : حدود 17 هزار کارآفرین و فناور در بیش از دو هزار و 500 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت های علمی و تحقیقاتی هستند . وی با اشاره به تصویب قانون حمایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی اختراعات و یافته های پژوهشی ، گفت : باتوجه به تصویب این قانون ، مهیا شدن امکانات و تجهیزات و برنامه ریزی مناسب ، نتایج خوبی را در سال های آینده شاهد باشیم . رشیدی بیان داشت: تعدادی از پارک های علم و فناوری چندین سال درحال فعالیت هستند و شرکت های این پارک های علم و فناوری به حدود 3 هزار شرکت دانش بنیان خواهد رسید .
وی تعداد پارک های علم و فناوری فعال در کشور را 28 واحد اعلام کرد و اظهار داشت : در تلاش هستیم در تمام استانها یک پارک علم و فناوری احداث شود و تعداد این مجموعه ها به 31 واحد برسد . رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم تعداد مراکز رشد فعال در کشور را 101 مرکز رشد اعلاک کرد و افزود : این تعداد تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی رشد چشمگیری خواهد یافت .
وی با اشاره به فعل شدن اولین واحد پارک علم و فناوری در استان ، بیان داشت : باید تعداد مراکز رشد مستقر در این مجموعه تا پایان برنامه پنجم به 8 مرکز رشد و حدود 700 شرکت دانش بنیان خواهد رسید .
رشیدی خاطر نشان کرد : مساحت پارک علم و فناوری استان حدود 75 هکتار است که تاکنون حدود 25 هکتار تحویل این مجموعه شده و امیدواریم در آینده نزدیک بقیه این اراضی در اختیار این مجموعه علمی قرار گیرد . ک/3 519/402
۰ نفر