۶ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9613774
T T
۰ نفر
همگانی کردن گردشگری اولویت اصلی این اداره کل است ................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/07/1390 اقتصاد.داخلی.میراث فرهنگی.البرز کرج - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: توسعه و همگانی کردن صنعت گردشگری اولویت برنامه های این اداره کل است.
به گزارش ایرنا ، "محمدرضا پوینده" عصر چهارشنبه در نشست خبری در کاروانسرای شاه عباسی کرج افزود: برخورداری اقشار مختلف جامعه از امکانات یکسان سفرهای ارزان و فراهم کردن شرایط مناسب در زمانهای مختلف سال برای مسافرت هموطنان از جمله این برنامه ها است.
وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در نظر دارد تا با دعوت از شرکت های خدماتی و مسافرتی سایر استانها در قالب تورهای گردشگری شرایطی را فراهم کند تا هموطنان از دیگر نقاط کشور با آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان آشنا شوند.
پوینده بیان داشت: استان البرز از ظرفیتها و توانمندیهای بسیار بالایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری برخوردار است که معرفی آنها نیازمند تعامل، همکاری و هماهنگی بیشتر مسوولان استان است.
وی گفت: رسانه ها و مطبوعات نیز می توانند با اطلاع رسانی بیشتر و مستمر از آثار و بناهای تاریخی و مکانهای دیدنی و گردشگری استان در این امر مهم شرکت کنند. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، شرکت در جشنواره ها و نمایشگاههای ملی و بین المللی را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و افزود: حضور در اینگونه برنامه ها نقش مهمی در معرفی استان و جذب گردشگران بیشتر دارد.
پوینده ، برپایی نخستین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته استان البرز در هفته گردشگری را گام مهمی در این حوزه دانست و گفت: این اداره کل برنامه های مختلفی را در این هفته در سطح استان تدارک دیده است.
وی برگزاری تورهای البرزگردی، معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان در قالب بسته های تبلیغی، لوح فشرده، پوستر و از طریق تلویزیون های شهری و پارچه نوشته ها، ارسال پیامک های مرتبط با هفته گردشگری، چاپ کتاب معرفی استان را از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در این هفته عنوان کرد.
پنجم تا 12 مهرماه هفته گردشگری نامگذاری شده است. ک/2 7423/1027
۰ نفر