۶ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9613637
T T
۰ نفر
کمیته امداد همدان سه غرفه در نمایشگاه حماسه حضور برپا کرد .........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/07/1390 فرهنگی.حماسه حضور.دفاع مقدس 90 همدان - فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید خضریان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: کمیته امداد همدان سه غرفه در نمایشگاه حماسه حضور برپا کرده است.
"عبد الصمد حسینی" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه حماسه حضور ویژه پشتیبانی هشت سال جنگ تحمیلی با حضور نهادها و دستگاههای مرتبط در امر دفاع مقدس در محل پارک مردم همدان برگزار شد. وی ضاافه کرد: در این نمایشگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با ایجاد سه غرفه فعالیت ها و عملکرد این نهاد را در هشت سال دفاع مقدس در بخش جمع آوری ، هدایت و ارسال کمک های مردمی به جبهه ها ، ترمیم واحدهای خسارت دیده از بمباران هوائی دشمن ، احداث آشپزخانه و طبخ غذای گرم جهت رزمندگان اسلام ، اعزام نیروهای متخصص به جبهه ها و شهدای امدادگر استان همدان در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده است.
پس از شروع جنگ تحمیلی محور اصلی پشتیبانی از جبهه های نبرد کمیته اماد امام خمینی (ره) استان همدان بوده است اولین سری کاروان های امت حزب الله استان همدان به مناطق مرزی از مرداد سال 59 یعنی دو ماه قبل از شروع رسمی جنگ به مناطق آشوب زده سر پل ذهاب و قصر شیرین در قالب چندین کاروان بوده است که توسط کمیته امداد استان جذب و راهی این مناطق شده بود. این کمیته در ابتدای جنگ مسوولیت تامین و اسکان مهاجرین جنگ 25 هزار نفر را تا زمان تشکیل ستاد امور مهاجرین برعهده داشته است. امت حزب الله همدان در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 400 کاروان استانی و صدها مورد دیگر به صورت محلی کمک های غیر نقدی مردم ایران را به میزان دهها هزار تن کالا، مواد غذایی و دارویی به جبهه ارسال کرده و با گردآوری بیش از ده میلیارد ریال کمک های نقدی و ده هزار قطعه طلا و جواهرات به جبهه غیرت و همت یک ملت را در پشتیبانی از رزمندگان اسلام رقم زدند.
نمایشگاه حماسه حضور تا هشتم مهرماه در پارک مردم دایر است.
7523/576
۰ نفر