۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9612661
T T
۰ نفر
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها،موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مهدی قیصری نیک افزود:این جشنواره با حضور دکتر حداد عادل، فرهیختگان، نویسندگان، شاعران،ناشران و علاقه مندان به آثار رضوی برگزار می شود.
وی ادامه داد:این آثار با موضوع اما رضا(ع) و خاندان آن حضرت مانند امام موسی کاظم(ع)،جواد الائمه(ع)،حسین بن موسی الکاظم(ع) و حضرت معصومه(س) به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. وی گفت:در این جشنواره از مجموع 262 اثر داخلی و خارجی،تعداد 212 اثر انتخاب و برای کمیته علمی جشنواره ارسال گردیده است.
وی اظهار داشت:همچنین تعداد 50 اثر در داوری اولیه غیر مرتبط شناخته شد که به کتابخانه تخصصی اهل البیت(ع)اهدا گردید.
وی گفت:به منظور حفظ سطح کیفی آثار انتخابی،آثار فاخر هر بخش ملاک سالهای بعد قرار می گیرد و در همین راستا آثاری که در سومین جشنواره به عنوان آثار شایسته چاپ انتخاب شده اند هم اکنون در مرحله چاپ قرار دارند. قیصری نیک در خصوص ویژگی های چهارمین جشنوره انتخاب کتاب سال رضوی یادآور شد:در این دوره علاوه بر ارسال فراخوان به بیش از چهار هزار ناشر داخلی با فعال نمودن بخش بین الملل جشنواره،فراخوان به ناشران برتر جهانی نظیر انجمن اسلامی نیویورک،مرکز اسلامی آمریکا، موسسه معصوم شیکاگو و شبکه جهانی اسلام هند ارسال گردید.
وی خاطر نشان کرد:برای 70 رایزن فرهنگی در قاره های اروپا،آسیا،آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه و کشورهایی همچون آلمان،روسیه،کانادا،فرانسه،کرواسی،سوئد، آلبانی،کنیا،اندونزی، غنا، تونس، لبنان، کویت، عربستان، تاجیکستان، ارمنستان،افغانستان،پاکستان و...ارسال و فراخوان بر روی سایت این مراکز قرار گرفت.
وی همچنین گفت:علاوه بر موارد فوق با همکاری اداره ارتباطات اسلامی و امور زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی فراخوان چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به بیش از چهار هزار نفر مشترک ایمیلی این اداره شامل افراد عادی، ایرانیان مقیم خارج از کشور، سازمانها،موسسات فرهنگی،کتابخانه ها، دانشگاه ها، مدارس،مراکز اسلامی و غیره در سراسر جهان نیز ارسال شد.
علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این جشنواره به نشانی http//:aqlibrary.ir/ketabsal مراجعه کنند.
7502/659
۰ نفر