۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9612437
T T
۰ نفر

کارشناس ادیان و مذاهب :

۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9612437
کارشناس ادیان و مذاهب : عرفان های نوظهور ابزارهایی برای بسط سلطه مستکبران هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/28 فرهنگی.عرفان های نوظهور.عرفان تهران-کارشناس ادیان و مذاهب با تاکید بر وجود اغراض سیاسی در ایجاد و ترویج عرفان های ساختگی گفت:این عرفان ها در برابر ادیان واقعی ایجاد شده اند تا نظام سلطه بتواند حاکمیت خود بر انسان ها را کامل کنند.
مریم شیرین جانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر وجود اغراض سیاسی در ایجاد و ترویج عرفان های ساختگی یادآورشد: این عرفان ها در برابر ادیان واقعی ایجاد شده اند تا نظام سلطه بتواند حاکمیت خود بر انسان ها را کامل کنند.
کارشناس ادیان و مذاهب افزود: برخی افراد بخاطر سو استفاده مادی به ترویج فرقه های مختلف مدعی عرفان پرداخته و با آموزه های فریبنده افرادی را نیز جذب و از آنان اخاذی می کنند.
استاد حوزه علمیه توضیح داد: بیشتر ادیان نوظهور منشا غربی داشته و از سال 1960 با عنوان جنبش نوپدید دینی مطرح شدند.
شیرین جانی افزود: کسانی که به این مدعیان عرفان می پیوندند از راه معنویت منحرف شده و و با مشکلات اخلاقی و اعتیاد مواجه می شوند.
کارشناس ادیان و مذاهب گفت: عرفان دینی و سیر و سلوک الهی نیازمند انجام مستمر واجبات و ترک محرمات است که هم مشکل بوده و هم زمان بر است ، اما عرفان های نوظهور به مثابه قرص های معنویت مدعی رساندن پیروان خود به حقیقت و آرامش بدون سختی و در نزدیک ترین زمان ممکن هستند و از این طریق پیروان خود را به انحراف دچار می کنند.
وی افزود: گرایش به عرفان های دروغین در جوامع دینی مانند ایران موجب ایجاد دوگانگی ارزشی و اختلاف با خانواده و در نهایت جدایی از خانواده شده و در برخی از موارد به افسردگی شدید و پوچ گرایی می انجامد.
شیرین جانی گفت: عرفان های نوظهور مانند مواد مخدر آرامش کاذب و موقتی به افراد می دهند اما در نهایت آنها را دچار مرگ تدریجی اعتقادی و معنوی می کنند.
فراهنگ **2006** شماره 008 ساعت 08:10 تمام
۰ نفر