۲۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9612278
T T
۰ نفر
هنرنمایی مدیری به عنوان خواننده در پانزدهمین جشن سینمای ایران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/26 فرهنگی.حاشیه.جشن خانه.سینما تهران- پانزدهمین جشن سینمای ایران با حاشیه هایی از جمله اجرای پنهانی مجری برنامه و هنرنمایی مهران مدیری به عنوان خواننده همراه بود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم اختتامیه پانزدهمین جشن سینمای ایران ساعت 21 روز جمعه در عمارت مسعودیه تهران برگزار شد.
- اجرای این برنامه برعهده احسان کرمی از مجریان توانمند رادیو بود. وی در زمان اجرا در فضای جشن حاضر نشد و از محلی که مشرف به جشن بود این برنامه را به صورت رادیویی اجرا کرد.
- 15 لحظه از این برنامه به ترتیب به هنرمندانی همچون اصغر بیچاره، بهرام بیضایی، سیف الله داد، اصغر شاهوردی، ملک جهان خزاعی، ابراهیم حاتمی کیا ، جلاالدین معیری، عباس گنجوی، مازیار پرتو، پرویز پرستویی، هوشنگ مرادی کرمانی، امیر نادری و هارون یشایایی تقدیم شد.
مجری در این بخش در هنگام تقدیم یک لحظه از جشن سینمای ایران به ابراهیم حاتمی کیا گفت: امیدوارم مشکل فیلم گزارش یک جشن این کارگردان سینما حل شود.
او به طنز افزود: البته حاتمی کیا می توانست به جای گزارش یک جشن، فیلم گزارش یک ختم بسازد و به راحتی پروانه نمایش بگیرد.
- حدود 3 هزار نفر از علاقه مندان به سینما در این جشن حضور داشتند.
ازدحام جمعیت به حدی بود که برخی هنرمندان برای رسیدن به جایگاه برای دریافت جوایز خود با دشواری مسیر را طی می کردند.
- فرشته طائر پور تهیه کننده فیلم آینه های روبرو تندیس خود در جشن سینمای ایران را به مازیار میری به پاس زحماتی که برای برگزاری پانزدهمین جشن سینمای ایران کشیده بود تقدیم کرد.
- امیر ثقفی کارگردان فیلم مرگ کسب و کار من است نیز تندیس خود به عنوان بهترین کارگردان کاراولی را به پدر خود اهدا کرد.
- رامبد جوان که به همراه ویشگاه آسایش برای اهدای جوایز بخش طراحی لباس حضور داشتند از آسایش به عنوان استاد تپق یاد و از وی درخواست کرد نام برگزیده این بخش را قرائت کند. البته آسایش نام اصغر نجات ایمانی را به درستی و با تسلط اعلام کرد.
- باران کوثری نیز که برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مکمل زن در این مراسم حضور داشت از اینکه خانه سینما با وجود همه ناملایمات و نامهربانی ها همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد اظهار خرسندی کرد.
- بوسه صابر ابر بازیگر سینما بر میکروفون جایگاه مجری به دلیل نبودن مجری در برنامه نیز در این جشن در جای خود جالب بود.
- شهاب حسینی بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین که به عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد جشن سینمای ایران انتخاب شد نیز گفت: این تندیس تقدیر از یک نوع نگرش و تفکر است و خوشحالم که با اصغر فرهادی در این اثر سینمایی همکاری کردم.
وی همچنین تندیس خود را به کمال تبریزی اهدا کرد. حسینی سپس به سمت جانبازانی که در این مراسم حضور داشتند رفت و به آنان ادای احترام کرد.
پس از وی حامد بهداد نیز با حضور در کنار جانبازان هشت سال دفاع مقدس با آنان به گفت وگو پرداخت.
- کارن همایون فر نیز که تندیس بهترین موسیقی متن را دریافت کرده بود علاوه بر دریافت تندیس پانزدهمین جشن سینمای ایران به عنوان سومین نشان دریافتی خود از خانه سینما، از برد 2 بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس اظهار خوشحالی کرد.
- شهداد روحانی نیز که برای اجرای برنامه در پانزدهمین جشن سینما به ایران آمده بود از اینکه مردم دنیا با سینمای ایران آشنا هستند اظهار خوشحالی کرد.
- فاطمه معتمد آریا که به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در این جشن انتخاب شده بود نیز گفت: پانزدهمین جشن سینما در شان سینمای ایران برگزار شد.
معتمد آریا افزود: من سال ها است که به خانه سینما با خشم نگاه کردم اما به این خانه اعتقاد دارم و امیدوارم ارزش این نهاد صنفی را حفظ کنیم.
- رضا عطاران که عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد را در پانزدهمین جشن سینمای ایران بدست آورد تندیس خود را از مهران مدیری دریافت کرد. وی گفت: از اینکه این تندیس را از دست مدیری که به گردن بچه های برنامه ساعت خوش حق بزرگی دارد دریافت می کنم بسیار خوشحالم.
- تشویق منوچهر اسماعیلی دوبلر سینمای ایران از سوی حاضران به درخواست امین تارخ از دیگر اتفاقات پانزدهمین جشن سینمای ایران بود.
- اجرای موسیقی توسط گروه شهداد روحانی و هنرنمایی مهران مدیری به عنوان خواننده بخش پایانی این جشن بود.
هنگامه قاضیانی، شهاب حسینی، امین تارخ،علیرضا خمسه، مهدی فخیم زاده، غلامرضا موسوی، رضا میرکریمی، محمد پیرهادی، فرشته طائرپور، مهران مدیری، مریلا زارعی، همایون شجریان، آنا نعمتی، ابراهیم حقیقی، نیکی کریمی، رامبد جوان، ویشگاه آسایش، رضا عطاران، محمود دولت آبادی، اصغر فرهادی، نگار جواهریان، صابر ابر، فریبا کوثری، داود میرباقری،کارن همایون فر،حسین یاری، مهناز افشار،بهرام توکلی، محمدرضا شریفی نیا، حامد بهداد، فرهاد توحیدی و محمد مهدی عسگر پور از جمله حاضران در این جشن بودند.
فراهنگ 1588**1983** شماره 027 ساعت 11:14 تمام
۰ نفر