۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9612147
T T
۰ نفر

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان:

۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9612147
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان: جشنواره هنرهای تجسمی جوان به جایگاه خوبی رسیده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/23 فرهنگی.هنرهای تجسمی.سایر تهران - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: جشنواره هنرهای تجسمی جوان توانسته جایگاه خوبی در میان هنرمندان بویژه جوانان هنرمند پیدا کند غلامرضا منتظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ارزیابی مدیران ارشد و معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد نشان دهنده کارنامه قابل قبول گرگان در برگزاری هجدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوان است.به طوریکه برای 5 سال آینده نیز استان گلستان برای برگزاری این رخداد هنری انتخاب شد.
وی افزود: ارزیابی شرکت کنندگان و هنرمندان جوان این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوان نیز نشان دهنده روند رو به صعود کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره است.
دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان بیان کرد: این جشنواره هر سال به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته و بستری را برای شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های هنرمندان جوان فراهم کرده است.
منتظری درمورد تدوین سند راهبری افق پیش روی بنیاد نخبگان جوان گفت: این بنیاد که به پیشنهاد مسوولان و مقامات فرهنگی به زودی راه اندازی می شود، زمینه مناسبی برای تولید و عرضه آثار ارزشمند هنرمندان جوان و حضور جدی تر آنان در عرصه های ملی و بین المللی فراهم می کند و امیدواریم که جوانان خود بتوانند اداره کننده این بنیاد باشند.
وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان امروز به نقطه مطلوب و جایگاه مناسبی رسیده است و از معاونت امور هنری و مرکز هنرهای تجسمی درخواست می شود بعد از نوزدهمین دوره، این جشنواره باز هم در استان گلستان برگزار شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به روند صعودی حضور هنرمندان خارجی درجشنواره اشاره کرد و گفت:به دلیل کمبود اعتبارات تنها امکان دعوت از یک هنرمند شاخص از هر کشور برای برگزارکنندگان فراهم بود وامسال 22 هنرمند دراین رقابت حاضر شدند.
منتظری افزود: اگر میزان اعتبارات افزایش یابد به طور قطع حوزه بین الملل با شکوه و حضور بیشتر هنرمندان برگزار خواهد شد.با این وجود این بخش نیز از روند صعودی نسبت به دوره های گذشته برخوردار بوده است.
به گفته این مقام مسوول،سقف برگزیدگان این دوره به پیشنهاد شاه آبادی معاون امور هنری ارشاد به دو برابر افزایش یافته است و در بخش تقدیرشدگان نام 48 نفر اعلام شده است.
منتظری گفت: با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی زمینه و امکان حضور هنرمندان برگزیده و شاخص جشنواره جوانان در رویدادها و جشنواره های بین المللی فراهم می شود.
دبیراین دوره از جشنواره اظهار امیدواری کرد که برگزیدگان این رویداد هنری امکان حضور در جشنواره های هنری پیش رو مثل وین،ایتالیا و الجزایر را داشته باشند.
هجدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور 270 هنرمند جوان از 31 استان کشور و 22 هنرمند خارجی در محدوده سنی 19 تا 25 سال از روز شنبه 19 شهریور ماه در گرگان آغاز به کار کرد و امروز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
فراهنگ 1588**9173** شماره 053 ساعت 15:46 تمام
۰ نفر