۲۳ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9609099
T T
۰ نفر
ایران یک دستگاه خودرو به دارالقرآن صربستان اهداء کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/23 فرهنگی.هدیه.مدرسه قرآنی صربستان.ایران بلگراد- یک دستگاه خودرو از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد طی مراسمی با حضور مفتی اعظم جامعه اسلامی و مسئولان مدرسه قرآنی شهرنووی پازار و نماینده رایزنی فرهنگی ایران به دارالقرآن این شهر اهداء شد.
به گزارش ایرنا، معمر ذوکورلیچ مفتی اعظم جامعه مسلمانان صربستان در منطقه سنجاک در مراسم اهدای خودرو که از تلویزیزیون محلی شهر نووی پازار پخش شد از هدیه جمهوری اسلامی ایران به دارالقرآن شهر نووی پازار صربستان قدردانی کرد.
منطقه سنجاک در جنوب صربستان قرار دارد و مرکز آن شهر نووی پازار است.
اکثر ساکنین این منطقه مسلمان هستند.
مدرسه تازه تاسیس قرآن کریم در شهر نووی پازار صربستان در آوریل سال 2010 میلادی به همت مفتی اعظم جامعه مسلمانان صربستان در منطقه سنجاک افتتاح شد که تا ماه آوریل سال 2012 میلادی پنج حافظ قرآن در این مرکز آموزشی اسلامی تربیت خواهند شد.
در مدرسه قرآن کریم شهر نووی پازار هم اکنون 250 قرآن آموز در چهار سطح به فراگیری قرآن مجید مشغولند و این مدرسه در شهر ریواریتسا در منطقه سنجاک نیز یک شعبه فراگیری قرآن مجید دارد که در آن 20 قرآن آموز در حال گذراندن دوره های فراگیری قرآن مجید هستند.
راه اندازی مدرسه قرآن مجید در شهر نووی پازار در چارچوب توسعه مراکز فراگیری علوم اسلامی در سطح منطقه سنجاک انجام شده است و در همین راستا پس از ماه میارک رمضان مرکز اسلامی دیگری به نام دلپمجو در مسجدی که دارای بلندترین مناره در منطقه بالکان است، افتتاح خواهد شد.
یکی از مشکلات مدرسه قرآن کریم شهر نووی پازار تامین سرویس برای نوآموزان این مدرسه تازه تاسیس بود که این مشکل در دیدار ماه گذشته هیات مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام به سرپرستی حجه الاسلام والمسلمین تواب، مسوولین سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شد.
اروپام 1080**2061** شماره 083 ساعت 22:46 تمام
۰ نفر