۲۳ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9609043
T T
۰ نفر
مجموعه انیمشین پاگرد هر شب مصرف صحیح آب و برق را آموزش می دهد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/23 فرهنگی.انیمیشن.پاگرد تهران - مجموعه انیمیشن پاگرد نخستین اثر پویانمایی از تولیدات مرکز پویانمایی صبا است که با موضوع مصرف صحیح آب و برق هر شب از شبکه دوم سیما روی آنتن می رود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این اثر با ساختار سه بعدی ساخته شده است و داستان آن درباره کلاغی است که به دنبال پدر خود به شهر خویش باز می گردد ولی به جای خانه پدری با آپارتمانی رو به رو می شود که بساز بفروشی تمامی واحدهای آن را اجاره داده یا فروخته است.
در این ساختمان افراد مختلفی با سطح فکر و فرهنگ های مختلف زندگی می کنند و کلاغ به عنوان راوی داستان به تمامی طبقات سرک کشیده و هر بار داستان ها از نگاه او بیان می شود.
کارگردان این اثر انیمیشن در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: پاگرد به دلیل تولید ماهانه 200 دقیقه و به کارگیری حدود 100 نفر در تولید آن از جمله آثار پویانمایی است که بیشترین تولید و بکارگیری نیروی انسانی را به خود اختصاص داده است.
اوستا فروردین افزود: در این مجموعه سعی شده با به تصویر کشیدن زندگی روزمره افراد، مصرف صحیح آب و برق با زبان ساده و عامیانه به تمامی اقشار جامعه مورد نظر آموزش داده شود.
وی تاکید کرد: از آنجا که مخاطب این مجموعه همه گروه های سنی هستند، به همین خاطر هر شب روی آنتن می رود.
فروردین افزود: با توجه به محتویات این مجموعه و به این علت که تمامی افراد خانواده با هم به تماشا برنامه می نشینند، اثرگذاری آن در ذهن بهتر و ماندگاتر است.
کارگردان انیمیشن پاگرد خاطر نشان کرد: در این اثر با در نظر گرفتن فضای فانتزی انیمیشن سعی شده از تمامی ظرفیت ها در ساخت آن استفاده شود و کلاغ راوی داستان ها به صورت اقتباسی است و در ساخت آن از جدیدترین تجهیزات تولید انیمیشن استفاده شد.
فراهنگ 1588**2025 شماره 034 ساعت 12:55 تمام
۰ نفر