۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9606500
T T
۰ نفر

اخلاق پارلمانی از نگاه نماینده سمیرم:

۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9606500
اخلاق پارلمانی از نگاه نماینده سمیرم: نمایندگان مجلس به اخلاق پایبند باشند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/11 فرهنگی.اخلاق پارلمانی.جعفری تهران - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی، می بایست اخلاق سرلوحه فعالیت های سیاسی قرارگیرد، از نمایندگان مجلس خواست تا به اخلاق اسلامی پایبند باشند.
بهروز جعفری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با انتقاد از رفتار برخی از نمایندگان در زمان سخنرانی رییس جمهور در روز رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: اینگونه رفتارها با انتظارات مردم از نمایندگان همخوانی ندارد.
وی با یادآوری سخن امام خمینی (ره ) که مجلس را عصاره فضایل ملت می نامیدند، اظهار داشت: اخلاق و رعایت آن بخشی از فضایل این ملت است که نمایندگان مجلس می بایست آن را در همه زمینه ها رعایت کنند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس با تاکید براینکه طبق گفته شهید مدرس در دیدگاه اسلامی بین سیاست و دیانت مرزی وجود ندارد، گفت: در نظام اسلامی همه فعالیت های سیاسی باید در چارچوب مبانی دینی و اخلاقی شکل گیرد.
جعفری اظهار داشت: از آنجا که مجلس نماد مردمسالاری و استقرار دمکراسی در یک نظام سیاسی است، باید فضای مجلس طوری باشد که هر تفکر و نهله سیاسی که در چارچوب نظام فعالیت دارد، امکان طرح دیدگاه های خود را داشته باشد.
وی رفتار برخی از نمایندگان در زمان سخنرانی رییس جمهور در روز رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را غیرقابل قبول دانست و گفت: چنین رفتارهایی با اخلاق اسلامی و اسلام سیاسی مورد نظر حضرت امام خمینی (ره ) در تعارض است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در این روز اخلاق اسلامی در پارلمان رعایت نشد و تعدادی از نمایندگان جایگاه رییس جمهور به عنوان یک فرد حقوقی و مجری قانون اساسی را فراموش کردند.
جعفری تاکید کرد: نباید فضای مجلس به گونه ای باشد که مخالف نتواند دیدگاه خود را مطرح کنند زیرا قانون اساسی که نمایندگان قسم یادکرده اند پاسدار آن باشند، حق آزادی بیان را برای عموم ملت محترم شمرده است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس یادآور شد: اینگونه رفتارها شیوه پسندیده ای نیست و باید تلاش کرد تا از تکرار آن در صحن علنی مجلس خودداری شود.
وی در عین حال بر رعایت حرمت مجلس و جایگاه نمایندگان تاکید کرد و گفت: نباید رفتار عده ای خاص را به حساب همه نمایندگان گذاشت.
جعفری افزود: هرچند کسانی که از تعامل دولت و مجلس و ارتباط خوب رییس جمهوری با نمایندگان ناخرسند بودند، طی ماه های گذشته تلاش کردند تا بین دو قوه کدورت ایجاد کنند اما باید هر دو طرف هوشیار باشند تا دیگر چنین صحنه هایی در مجلس تکرار نشود.
فراهنگ ** 1588**2025 شماره 035 ساعت 12:47 تمام
۰ نفر