۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9606473
T T
۰ نفر
عوامل اجرایی کنکور از قرنطینه 33 روزه خارج می شوند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/11 فرهنگی.سازمان سنجش.کنکور تهران - دست اندرکاران تهیه و چاپ سوالات آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1390، پس از 33 شبانه روز قطع ارتباط با دنیای بیرون، امروز طی مراسم ویژه ای از قرنطینه خارج می شوند.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: با پایان یافتن آزمون آخرین گروه آزمایشی کنکور در ظهر امروز، 43 سه نفر از کارکنان سازمان سنجش که از 33 روز گذشته در قرنطینه سوالات آزمون سراسری به سر می برند با برگزاری مراسمی از محیط قرنطینه خارج خواهند شد.
سیدجلال طباطبایی افزود: افراد حاضر در قرنطینه همگی از کارکنان سازمان سنجش و مرد هستند که مراحل گزینش آنها توسط حفاظت آزمون های سازمان انجام گرفته و پس از تایید نهایی، به قرنطینه فرستاده شدند.
به گفته معاون اجرایی سازمان سنجش، شش نفر از مجموع 43 نفر عوامل اجرایی حاضر در قرنطینه سوالات کنکور امسال، روشندل هستند که کار چاپ سوالات ویژه داوطلبان نابینا به خط بریل با همکاری آنها انجام شده است.
سوالات آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به سه شکل معمولی برای داوطلبان عادی، خط بریل برای داوطلبان نابینا و سوالات درشت نمایی شده برای داوطلبان کم بینا طراحی و چاپ می شود.
آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1390 از روز پنج شنبه، 9 تیرماه آغاز شده و تاکنون داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان های خارجی در امتحان شرکت کرده اند و آزمون گروه علوم انسانی نیز درحال برگزاری است که با پایان آن در ظهر امروز، 11 تیرماه، کنکور 90 به خط پایان خود خواهد رسید.
تعداد یک میلیون و 132 هزار و 877 نفر، برای شرکت در آزمون سراسری سال 1390 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، ثبت نام کرده اند که 43/60 درصد آنان زن و57/39درصد مرد هستند.
فراهنگ 1055** شماره 014 ساعت 10:26 تمام
۰ نفر