۳۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9606296
T T
۰ نفر

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد:

۳۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9606296
معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد: شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تغییر می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 فرهنگی.ادبیات.کتاب 90 تهران - رییس بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از تغییر و ترمیم شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران و شورای سیاستگذاری نمایشگاه های خارجی خبر داد و گفت: بطور قطع بهره گیری از نیروهای ارزشی، توانمند و کارشناس لازمه پیشرفت برنامه های فرهنگی است.
بهمن دری گفت: نمایشگاه امسال، وحدت ملی را با شکوه بی نظیری به نمایش درآورد و با شعار ارتقای معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در سال جهاد اقتصادی به قله نوزایی و بلوغ دست یافت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، بر اساس اعلام روز شنبه روابط عمومی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، معاون امور فرهنگی به دستاوردهای این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: شرکت بیش از چهار هزار ناشر و عرضه بیش از 400 هزار عنوان کتاب در بخش های داخلی و خارجی در مدت 11 روز از برگزاری نمایشگاه، همچنین برپایی سالن ویژه ام ابیها و عرضه برگزیده های نشر در سال 89 از مهمترین دستاوردهای این دوره از نمایشگاه بوده است.
رییس نمایشگاه کتاب تهران گفت: بازدید بیش از پنج میلیون و 500 هزار نفر از نمایشگاه، افزایش عرضه کتاب های دینی، معرفی کتاب های پرفروش در بخش های مختلف نمایشگاه اعم از عمومی، دانشگاهی، آموزشی، کودک ونوجوان و بخش عربی و لاتین از دیگر دستاوردهای نمایشگاه کتاب تهران بوده است.
دری همچنین از اعلام رقم دقیق فروش نمایشگاه در این دوره خبر داد و گفت: بزودی گزارش آماده شده از نقاط ضعف و قوت نمایشگاه در جلسه شورای سیاستگذاری مطرح و بررسی خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از تمامی نهادهای مشارکت کننده در برپایی نمایشگاه کتاب گفت: در نظر داریم در هفته آینده با بستن پرونده این دوره از نمایشگاه، فصل بیست وپنجم نمایشگاه را آغاز کنیم.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را با توجه به ربع قرن شدن این رویداد فرهنگی حایز اهمیت دانست و گفت: با بررسی راهکارهای مناسب و پیشنهادهای مطروحه و برنامه ریزی دقیق، با قوت هر چه تمام تر به استقبال بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهیم رفت.
دری همچنین از انتشار دستاوردهای نمایشگاه در ماه آینده خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با ارزیابی و بررسی کارشناسی، دستاوردهای نمایشگاه را که مشتمل بر ویژگی های این دوره و مشخصات و مختصات دقیق آن خواهد بود بزودی منتشر کنیم.
رییس بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مورد بی حاشیه بودن این دوره از نمایشگاه گفت: اتخاذ تدابیر ویژه از جمله عدم ورود به مسایل حاشیه ای که توسط برخی افراد و جریان های حاشیه ساز ساخته می شود، مهمترین دلیل بی حاشیه بودن نمایشگاه کتاب تهران بوده است.
دری افزود: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و رفع مسایل و کاستی های این دوره از نمایشگاه، جشن با شکوهی برای کتاب در ربع قرنی نمایشگاه کتاب تهران برگزار کنیم.
بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 14 تا 24 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره ) برگزار شد.
فراهنگ ** 1630 ** 1071 شماره 030 ساعت 13:22 تمام
۰ نفر