۳۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9606221
T T
۰ نفر

مدیر انتشارات علمی و فرهنگی:

۳۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9606221
مدیر انتشارات علمی و فرهنگی: حوزه نشر در ایران و جهان اسلام از غنای بالایی برخوردار است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/31 فرهنگی.ادبیات.کودک و نوجوان تهران - مدیر انتشارات علمی و فرهنگی گفت: حوزه نشر در ایران ، جهان اسلام و شرق برخوردار از غنای بالا به لحاظ محتوا و منابع است و برطرف کردن مشکلات سخت افزاری و ساختار شکلی می تواند ما را به استانداردهای نشر جهان برساند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، علی زارعی نجفدری عصر دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره قصه نویسی وتصویرگری کتاب کودک ونوجوان گفت: به منظور همدردی با کودکان لیبی و بحرین ودراعتراض به کشتار مظلومانه این کودکان، زمان برگزاری جشنواره از اردیبهشت به خردادماه تغییر داده شد.
وی افزود: به همین منظور بخشی به نام روایان مظلومیت کودکان لیبیایی و بحرینی به جشنواره اضافه شد که در همان مدت کوتاه آثار خوبی به جشنواره رسید.
زارعی نجفدری هدف از برپایی این جشنواره را ایجاد ارتباط بین نسلی میان فرهیختگان و نوقلمان عنوان کرد و افزود: تلاش داریم تا با ایجاد فضایی پویا زمینه تعامل میان پیشکسوتان و نوقلمان را فراهم سازیم.
دبیر چهارمین جشنواره قصه نویسی و تصویرگری حوزه ادبیات کودک ونوجوان کشف استعدادهای نهفته، ایجاد زمینه برای بروز خلاقیتها و معرفی آن به جامعه ادبی و باز تولید داشته های ادبیات غنی اسلامی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.
مدیر انتشارات علمی و فرهنگی، برون داد این جشنواره را تولید، چاپ و انتشار بیست اثر برگزیده و قابل تقدیر ازسوی این انتشارات خواند و گفت: البته آثاری هم که به جشنواره ارسال شده اند بر اساس نظر شورای علمی در مجموعه دیگری به چاپ خواهند رسید.
وی حوزه کودک و نوجوان را یکی از بخشهای مهم صنعت نشر برشمرد و اضافه کرد : حوزه نشر در ایران، جهان اسلام و شرق از غنای بالا به لحاظ محتوا و منابع برخوردار است.
زارعی نجفدری با ابراز تاسف از اینکه در کنار غنای محتوایی در بحث سخت افزاری و ساختار شکلی با استاندارد نشر جهانی فاصله داریم اظهار داشت: اگر حوزه نشر در ایران بتواند در بخش سخت افزاری و شکلی به استانداردهای لازم دست پیدا کند به یقین از حوزه نشر دنیا پیش خواهیم افتاد.
وی گفت: بسیاری از ناشران حوزه های مختلف غرب و شرق در نمایشگاههای بین المللی نیز به این غنای محتوایی در ایران اذعان دارند و از اینکه نمی توانیم از آن بدرستی بهره مند شویم اظهار تاسف می کردند.
زارعی نجفدری با بیان اینکه حوزه نشر شامل 2 بخش کودک و نوجوان و بزرگسال است ؟ گفت: در حوزه کودک و نوجوان ظرفیتهای بسیار غنی ، قوی و ویژگی های خاص داریم که در حوزه بزرگسال نمی توان آن را دید.
مدیر انتشارات علمی و فرهنگی گفت: بسیاری از آثار تولید شده در این حوزه مخاطب بزرگسال هم دارد که بنا به اذعان جامعه شناسان این عامل سبب تقویت ذهنی میان نسلها می شود.
وی ساده نویسی مفاهیم بلند و عمیق و آزادی قلم نویسندگان در این حوزه را از دیگر ویژگی های این حوزه دانست و گفت: خالقان آثار در این حوزه با فراغ بال بیشتری می توانند مباحث ذهنی خود را بر روی کاغذ بیاورند.
زارعی نجفدری در ادامه گفت: بحث تصویری گری نیز به عنوان یکی ویژگی منحصر بفرد سبب پویایی و زنده بودن حوزه کودکان می شود که ادبیات بزرگسال از این ویژگی بی بهره است.
هوشنگ مرادی کرمانی، بهاالدین خرمشاهی ، اکبرپور و فردی مقدم از نویسندگان و تصویر گران مطرح نیز در ادامه برنامه در سخنانی به معرفی آثار خود و ویژگی های ادبیات کودک و نوجوان پرداختند.
در این مراسم برگزیدگان چهارمین جشنواره قصه نویسی و تصویرگری کتاب کودک و نوجوان لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز خود را از سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی زارعی نجفدری دریافت کردند.
پس از پایان مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مسوولان انتشارات علمی و فرهنگی نمایشگاه آثار برتر بخش تصویرگری نگارخانه ایوان را در محل این ساختمان افتتاح و از آن دیدن کرد.
آیین اختتامیه چهارمین جشنواره داستان نویسی و تصویر گری حوزه ادبیات کودک و نوجوان عصر روز دوشنبه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علی زارعی نجفدری مدیر انتشارات علمی و فرهنگی ، پیشکسوتان عرصه ادبیات و جمعی از نویسندگان و تصویر گران در محل این انتشارات برگزار شد فراهنگ 1588**1630** شماره 009 ساعت 08:55 تمام
۰ نفر