۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9604997
T T
۰ نفر

آزمون سطح سه حوزه های علمیه خواهران درقم برگزار شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9604997
آزمون سطح سه حوزه های علمیه خواهران درقم برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 11:15 31/02/1390 قم - آزمون سطح سه ( کارشناسی ارشد)حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار شد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران ، معاون آموزش این مرکز گفت: دراین آزمون حدود پنج هزار و 200 داوطلب در 39 مرکز آزمون مختلف شرکت داشتند.
حجت الاسلام ' سیدمهدی حسینی ' افزود: سه هزار و و 315 نفر برای تحصیل در شیوه حضوری، یک هزار و 404 نفر برای تحصیل در شیوه غیرحضوری و 494 نفر برای تحصیل در شیوه نیمه حضوری سطح سه حوزه های علمیه خواهران ثبت نام کرده بودند که در این آزمون به رقابت پرداختند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده تحصیل خواهران طلبه در مقطع سطح سه در شش رشته مختلف انجام می گیرد، اظهار داشت: بیشترین متقاضیان برای تحصیل در رشته تفسیر و علوم قرآنی ثبت نام کردند.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران اضافه کرد: نتایج این آزمون 21 خردادماه سال آینده از طریق مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی اعلام خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون کتبی از 24 خردادماه انجام می شود، اظهار داشت: پذیرفته شدگان نهایی در 43 موسسه آموزش عالی و مرکز تخصصی حوزوی مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی حافظین کل قرآن کریم یا نهج البلاغه، افراد دارای معدل بالاتر از 18 در مقطع سطح دو(کارشناسی )، افراد دارای تحقیق پایانی برتر کشوری، نفرات برتر المپیاد علمی، دارندگان مدرک سطح سه نظام قدیم حوزه های علمیه خواهران و کسانی که پیش از این مدرک سطح سه را در یک رشته اخذ کرده اند و مایل به ادامه تحصیل در یک رشته دیگر هستند را از شرکت در آزمون کتبی سطح سه معاف اعلام کرد.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه منابع آزمون سطح سه برای تمام رشته ها یکسان بوده است، گفت: این منابع شامل کتاب تحریر الروضه یا دروس فی الفقه الاستدلالی (بخش های طهارت و صلوه )، کتاب الموجز فی اصول الفقه تالیف آیت الله جعفر سبحانی و تجزیه، ترکیب و ترجمه در حد مبادی العربیه جلد 4 بخش نحو می شود.
550/
۰ نفر