۳۱ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9602072
T T
۰ نفر
چهاردهمین کنگره بین المللی اندودنتیست های ایران آغازشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/31 علمی آموزشی.دندانپزشکی.کنگره تهران - چهاردهمین کنگره بین المللی اندودنتیست ها ی ایران همزمان با شانزدهمین نشست علمی کنفدراسیون اندودنتیست های آسیا و اقیانوسیه امروز - چهارشنبه - در شیراز آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، دکتر فریبرز معظمی مدیر گروه بخش اندودنتیکس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم گشایش این کنگره گفت: با توجه به این که چهاردهمین کنگره بین المللی اندودنتیست ها ی ایران همزمان با شانزدهمین نشست علمی کنفدراسیون اندودنتیست های آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود، تعداد 10 نفر از اساتید کشورهای عضو و یا غیر عضو APEC (کنفدراسیون اندودنتیست های آسیا و اقیانوسیه ) نیز در این کنگره حضور دارند .
وی گفت : پس ازاعلام فراخوان 320 مقاله علمی برای ارایه در این کنگره به دبیرخانه همایش رسید که از میان آن ها 192 مقاله برای ارایه در کنگره برگزیده شد که 150 مقاله به صورت پوستر و 42 مقاله به صورت سخنرانی ارایه می شود .
دانشیار و مدیر گروه بخش اندودنتیکس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: این کنگره به منظور تحقق اهداف انجمن اندودنتیست های ایران و کنفدراسیون اندودنتیست های آسیا و اقیانوسیه در جهت تبادل اطلاعات تخصصی بین متخصصین این رشته از سراسر دنیا به خصوص منطقه آسیا واقیانوسیه و همچنین بالا بردن سطح علمی و توان دندانپزشکان عمومی برپا می شود.
معظمی خاطرنشان کرد: کنفدراسیون اندودتیست های آسیا واقیانوسیه تشکل علمی است که در سال 1985 با عضویت هشت کشور از منطقه آسیا و اقیانوسیه شکل گرفت و در حال حاضر14 کشور عضو این کنفدراسیون هستند .
معظمی یادآور شد: اهداف این کنفدراسیون تشکیل، تشویق و حفظ استاندارد ها در زمینه های تحقیقاتی آموزشی و علمی در رشته اندودنتیکس در منطقه آسیا و اقیانوسیه، برقراری ارتباط و پرورش در زمینه های این علم در منطقه با برقراری ارتباطات حرفه ای بین اعضای کنفدراسیون است.
وی افزود: این نشست علمی به صورت دو سالانه و هر بار به میزبانی یکی ازاعضا برگزار می شود و تاکنون در کشورهایی همچون استرالیا، ژاپن، هنگ کنگ، مالزی و سنگاپور برپا شده است.
معظمی ادامه داد: همچنین کارگاه های علمی و عملی همزمان با برپایی کنگره بین المللی اندودنتیست های ایران برپا می شود و نمایشگاه تجهیزات دندانپزشکی با حضور بیش از 50 شرکت و نمایندگان محصولات دندانپزشکی داخلی و خارجی دایر می شود.
چهاردهمین کنگره بین المللی اندودنتیست های ایران همزمان با شانزدهمین نشست علمی کنفدراسیون اندودنتیست های آسیا و اقیانوسیه از 31 فروردین ماه سال 90 به مدت سه روز در شیراز برگزار می شود.
علمی 1581**1354** شماره 013 ساعت 11:40 تمام
۰ نفر