۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9601693
T T
۰ نفر
بازی های رایانه ای داخلی نیازمند حمایت و یارانه دولتی هستند ...........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 15:46 27/01/1390 تهران -نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که حجم تولیداتی که در خارج از کشور با بودجه های کلان تولید می شود بسیار گسترده است باید حمایت جدی تری از بنیاد ملی بازی های یارانه ای به عمل آید.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، "جواد آریامنش" با بیان اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای تا کنون تلاش های ارزشمندی را برای تولید آثار بومی انجام داده است افزود: اگر مسوولان بخواهند نیاز کشور را تامین کنند باید به این اقدامات یارانه اختصاص دهند چرا که بازی های رایانه ای وارداتی تقریبا با قیمتی کمتر از یک ششم بازی های تولیدداخلی تکثیر و عرضه می شود.
وی تاکید کرد : جشنواره بازی های رایانه ای نیازمند حمایت های جدی تر دولت برای تولید آثار فاخر بومی است تا با بهره گیری از تولید کنندگان داخلی آثار مطلوب و قابل قبولی را ارایه دهد.
به گفته وی، جشنواره بازی های رایانه ای فرصت مناسبی برای تبادل دانش و انتقال تجربیات متخصصان داخلی است و زمینه انتقال توانمندی های جمهوری اسلامی به دیگر کشورها را میسر می سازد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : در دنیای کنونی که ابزارهای سمعی -بصری و رایانه ای نقش موثری را در انتقال افکار و تغییر فرهنگ ها بر عهده دارند مسوولان ناگزیرند این بازی ها را حمایت کنند و سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهند.
به گفته آریامنش امروز دشمنان انقلاب اسلامی سعی می کنند با تولید بازی های رایانه ای در ذهن کودکان و نوجوانان کشور رسوخ کنند و در جهت القا افکار و اندیشه های شوم خود تلاش زیادی انجام می دهند.
وی افزود : جشنواره بازی های رایانه ای پیام ارزشمند دینی، اسلامی و انقلابی کشور را به کودکان نوجوانان و دنیای امروز ارایه می دهد و اگر این جشنواره هدف گذاری صحیح و اصولی داشته باشد می تواند بسیار مفید باشد.
نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.
علمی 1544**9023**
۰ نفر