۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9601651
T T
۰ نفر
مخترع جوان چهارمحال وبختیاری حایز رتبه دوم مخترعان برتر جهان شد ...............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 13:23 27/01/1390 شهرکرد' -علی ربیعی فرادنبه ' مخترع جوان چهارمحال وبختیاری موفق به کسب مدال نقره ششمین فستیوال مخترعان سال 2011ژنو سوئیس شد.
به گزارش ایرنا،این مخترع جوان چهارمحال وبختیاری با ارائه طرح خودرو هیدروژنی موفق به کسب مدال نقره از این فستیوال جهانی شد.
علی ربیعی فرادنبه موتور هیدروژن سوز را با شماره 66229 سازمان ثبت اختراعات ایران به عنوان نخستین فن آوری موتورهای هیدورژن سوز در سال 1389 شمسی به نام خود به ثبت رسانده است.
این مخترع گفت: موتور هیدورژن سوز، جایگزین موتورهای بنزین سوز و دیزلی می شود و به جای استفاده از انرژی های حامل از سوخت هیدروژنی و آب برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده می شود.
ربیعی فرادنبه افزود:تنها آلاینده این نوع موتورهای محرکه در خودروها نیز اکسیدازت است که راهکار تصفیه آلاینده های این موتور نیز طراحی شده است.
وی گفت : موتور هیدورژن سوز قدرت محرکه موتور را پنج برابر موتورهای بنزین سوز و دیزلی افزایش خواهد داد و برای استفاده از این نوع سوخت، تمامی قطعات موتور داخلی و بیرونی به جز اتاقک خودرو باید متناسب با این فن آوری تغییر کند.
ربیعی فرادنبه یادآور شد:نمونه آزمایشگاهی این موتور طراحی و ساخته شده و این موتور مشابه خارجی ندارد.
وی یادآور شد:با تجاری سازی این فن آوری، هزینه تغییر موتور خودرو از بنزین سوز به هیدروژن سوز نزدیک به 60 میلیون ریال برآورد می شود.
به گزارش ایرنا، جشنواره و نمایشگاه اختراعات بین المللی ژنو باحضور یک هزار مخترع از سراسر جهان ششم تا11 آوریل 2011 میلادی در کشور سوئیس برگزار شد.
7359/671
۰ نفر