۱۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9600714
T T
۰ نفر

رییس کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم :

۱۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9600714
رییس کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم : هزینه چاپ مجلات انجمن های علمی ازسوی وزارت علوم پرداخت می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/17 علمی آموزشی.وزارت علوم.انجمن های علمی تهران- رییس کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس تفاهم نامه ای که بین این وزارتخانه و معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شده است ، هزینه چاپ و توزیع مجلات انجمن های علمی توسط وزارت علوم پرداخت می شود .
مرتضی براری روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا خاطرنشان کرد: در حال حاضر 246 انجمن علمی در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 26 انجمن در حوزه علوم پایه، 75 انجمن در حوزه فنی و مهندسی ، 77 انجمن در حوزه علوم انسانی، 33 انجمن در حوزه کشاورزی، 32 انجمن در حوزه بین رشته ای وسه انجمن در حوزه هنر فعال هستند.
رییس کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم یادآور شد : در سال 90 قرار است که با همکاری اساتید دانشگاه انجمن های جدید در حوزه های مختلف علمی ایجاد شوند.
وی گفت : در حال حاضر بیش از 2 هزارنفر ازاعضای هیات علمی دانشگاه های کشورو نخبگان علمی و اجرایی کشوردر هیات مدیره انجمن های علمی کشورحضور دارند و یک سوم مجلات علمی و پژوهشی در کشور توسط انجمن های علمی تولید و به چاپ می رسند.
وی همچنین از انتشار 130 مجله علمی- پژوهشی توسط انجمن های علمی در کشور خبرداد و گفت : انجمن های علمی با کمترین هزینه، بیشترین تولیدات مکتوب علمی را در کشور دارند.
براری خاطرنشان کرد : در یک بررسی مشخص شد فعالیت های انجمن های علمی کشور در مقایسه با بخش دولتی بسیار گسترده و باکیفیت است و کنفرانس ها و کارگاه هایی که توسط انجمن های علمی در کشور برگزار می شوند با نمونه های بخش دولتی غیر قابل مقایسه هستند .
وی افزود : کنفرانس های علمی بخش دولتی در مقایسه با کنفرانس های انجمن های علمی با هزینه های بیشتر و کیفیت علمی پایینتر برگزار می شوند. این در حالی است که بودجه انجمن های علمی کشور بسیار کمتر از مراکزی همچون دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف است.
وی همچنین از قرار گرفتن مجلات انجمن های علمی کشور بر روی شبکه های اطلاع رسانی دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور و دیگر دانشگاه های کشورخبر داد و گفت : با این کار به جای این که پول مجلات علمی را از تولیدکننده بگیریم ، این هزینه را از مصرف کننده دریافت می کنیم .
براری ابرازامیدواری کرد که انجمن های علمی که مجله چاپ می کنند مورد حمایت بیشتر قرار گیرند و علاوه بر تامین هزینه های مالی چاپ و توزیع نشریه ، کمک های مالی نیز برای تولید این مجلات به آنان اهدا شود.
علمی **9190** 1581 شماره 012 ساعت 10:10 تمام
۰ نفر