۱۶ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9600641
T T
۰ نفر
48 درصد از مردم دچار بیماری های متوسط و پیشرفته لثه هستند .........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 14:09 16/01/1390 تهران - استاد یار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران گفت : آمارها نشان می دهد 48 درصد از افراد 35 تا 44 ساله دارای بیماری های متوسط و پیشرفته لثه هستند.
دکتر 'حسین حصاری 'روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضرتنها یک درصد مردم دارای لثه های سالم هستند و این در حالی است که 30 درصد از مردم دارای جرم دندانی هستند که ناشی از صحیح مسواک نکردن ، عدم مراقبت از دندان ها، رعایت نکردن بهداشت فردی ، تغذیه ای و مراجعه نکردن به دندانپزشک به طور متوالی است .
وی خاطر نشان کرد: طبق بررسی هایی که در استان های ایران انجام شده است ، 75 درصد از کودکان 12 ساله دراستان گیلان طی یک 24 ساعت دندانهایشان را مسواک زده بودند و این در حالی است که در استان سیستان و بلوچستان 25 درصد از کودکان 12 ساله در این مدت مسواک زده بودند . براساس نتایج این بررسی استان گیلان نسبت به سایر استانها در شرایط مناسبت تری قرار داشت .
دبیر اجرایی دومین کنگره اپیدمیولوژی دندانپزشکی یادآور شد : نیمی از عوامل نگه دارنده سلامت به افراد برمی گردد واز این رو افراد با رعایت اصول اولیه بهداشتی به عنوان محور خانواده می توانند در کنترل عوامل بیماری زا نقش مهمی را ایفا کنند .
وی با بیان اینکه افزایش دانشکده های دندانپزشکی به ارتقای سلامت دندان مردم منتهی نشده است، ادامه داد: علم دندانپزشکی با تاسیس نخستین مدرسه دندانسازی در 83 سال قبل در کشور ایجاد شد و ما در این زمینه سابقه بسیار طولانی داریم .
حصاری افزود : در طول پنج سال گذشته ، 18 دانشکده دندانپزشکی در کشور به 40 دانشکده دندانپزشکی افزایش یافته و این دانشکده ها در جهت آموزش دندانپزشکان احداث شده اند ولی تاسیس این دانشکده ها وگسترش آنها باعث افزایش ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان در افراد جامعه نشده است.
حصاری در مورد برپایی دومین کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی دندانی گفت : رویکرد اصلی برگزاری این کنگره اطلاع رسانی به مردم در زمینه پیشگیری و همچنین ارتقای آگاهی دندانپزشکان و اساتید دانشگاه در زمینه سیستم های آموزشی مبتنی بر پیشگیری از بیماری های دهان ولثه است .
وی افزود: این کنگره با همکاری دانشکده دندانپزشکی تهران، اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی ، مرکز آموزش و پژوهش سلامت دهان سازمان جهانی بهداشت و انجمن سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی برگزار می شود.
حصاری ، دندانپزشکی مبتنی بر شواهد، ترک سیگار و روش های ارایه شده توسط دندانپزشکان، ارتقای سلامت دندان، دندانپزشکی پیشگیری، سیاستگذاری سلامت مبتنی بر شواهد، پوسیدگی شناسی و آموزش دندانپزشکی مبتنی بر شواهد با گرایش سلامت را از محورهای مورد بحث در این کنگره اعلام کرد .
وی خاطرنشان کرد : 120 مقاله برای ارایه در کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی دندانی انتخاب شده است که از میان آنها بیش از 40 مقاله به شکل سخنرانی و 50 مقاله به شکل پوستر ارایه می شود .
حصاری همچنین از حضور چهار نفر از اساتید صاحب نام جهان در حوزه دندانپزشکی از کشورهای آمریکا( دو نفر ) ، فنلاند و کویت در دومین کنگره سلامت دهان و اپیدمولوژی دندان خبر داد .
این کنگره از 24 تا 26 فروردین ماه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران برگزار می شود .
علمی ** 1354 1581**
۰ نفر