۱۳ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9600356
T T
۰ نفر

تکرار/

۱۳ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9600356
تکرار/ موسیقی و خنده فشار خون را پایین می آورد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/13 علمی آموزشی.موسیقی.خنده تهران - موسیقی و خنده می تواند فشار خون شما را به اندازه کاهش نمک از غذا و یا کم کردن حدود پنج کیلو از وزن بدنتان پایین بیاورد.
به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اینترنتی هلث، پژوهشگران ژاپنی در تحقیقی که به انجمن قلب آمریکا در آتلانتا ارایه دادند دریافتند میزان فشار خون افرادی که هر دوماه یکبار در جلسات موسیقی و یا خنده درمانی شرکت کرده اند به طور متوسط پس از گذشت سه ماه بین پنج تا شش درجه پایین آمده است . این در حالی است که فشار خون افرادی که در این جلسات شرکت نکرده اند چندان تغییری نکرده است.
دکتر مایکل میلر مدیر جلوگیری از بیماری های قلبی در دانشگاه مریلند این کاهش فشار خون که در این تحقیق مشاهده شده است با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری و یا سکته قلبی به میزان پنج تا پانزده درصد مرتبط است .
پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه اوزاکا 90 زن و مرد در سنین 40 تا 74 ساله را انتخاب کردند و برخی را برای شرکت در جلسات خنده درمانی و یا موسیقی هر دو هفته یک بار انتخاب کردند و گروه دیگری را در این تحقیق شرکت ندادند.
شرکت کنندگان در جلسات موسیقی آواز و یا موسیقی ژاپنی شرکت کنند و یا تشویق شدند که موسیقی های ژاپنی و یا غربی را در خانه گوش کنند.
فشار خون افرادی که در جلسات خنده و یا موسیقی درمانی شرکت کرده بودند قبل و بعد از انجام این تحقیق اندازه گیری شد و نتیجه کاهش قابل ملاحظه فشار خون را نشان می داد.
دکتر میلر که تحقیق مشابهی را انجام داده است می گوید : این کاهش فشار خون به اندازه یک رژیم غذایی کم نمک ، کم کردن حدود پنج کیلو از وزن بدن و یا درمان با داروهای مربوط با کاهش فشار خون است .
علمی 1544/1544 شماره 028 ساعت 16:48 تمام
۰ نفر