۱۰ اسفند ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 9553587
T T
۰ نفر
وزیرخارجه کویت : روابط ما با ایران ریشه دار است # کویت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/12/84 خارجی.سیاسی.کویت.ایران.هسته ای. شیخ " محمد صباح السالم الصباح " معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت شامگاه سه شنبه، گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران ریشه دار است و کویت علاقه مند است که این روابط به طور روز افزونی گسترش یابد. وزیر امور خارجه کویت در مراسم بیست و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در سفارت کشورمان در کویت برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ما تنها به لحاظ همسایگی با جمهوری اسلامی ایران رابطه نداریم بلکه تاریخ، دین و ارزشهای فراوان، ما را به یکدیگر گره زده است. وی با تبریک بیست و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دولت و ملت ایران ، برای دولت و ملت ایران موفقیت ، پیشرفت و بهروزی آرزو کرد.
وزیر امور خارجه کویت در مورد دیدار آقای احمدی نژاد از کشورش ، گفت: دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران از کویت بسیار موفقیت آمیز بود و گامی بزرک در جهت توسعه روز افزون روابط میان دو کشور به شمار می آید. وی افزود: رهبری سیاسی کویت از نتایج دیدار آقای احمدی نژاد از کویت بسیار خرسند است و امیدوار است پیامدهای این دیدار بسیار مثبت و نوید بخش باشد.
شیخ محمد ، تصریح کرد : کویت برای توسعه روابط همه جانبه با ایران عزم راسخ دارد و امیدوار است همکاری میان دو کشور در آینده شتاب بیشتری به خود بگیرد. وی تاکید کرد : شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح به زودی از جمهوری اسلامی ایران دیدار رسمی بعمل خواهد آورد و بدون شک این دیدار به روند رو به رشد روابط میان دو کشور شتاب بیشتری خواهد داد. به گفته وی دیدار آتی امیر کویت از ایران اهمیت به سزایی دارد چون در آن جنبه های مختلف همکاری میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و دوطرف تصمیمات مهمی در جهت توسعه همه جانبه روابط اتخاذ خواهند کرد. وزیر امور خارجه کویت درمورد تاریخ دقیق دیدار آتی شیخ صباح از ایران، گفت: کمیته های فنی از سوی دو طرف برای تعیین تاریخ دقیق این دیدار به زودی تشکیل جلسه خواهند کرد. شیخ محمد در مورد برنامه ی صلح آمیز هسته ای ایران، اظهار داشت : این حق کشورها است که برنامه صلحآمیز هسته ای داشته باشند اما این برنامه به عقیده ما باید زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد. خاورم 63/1382/شبک/1517
۰ نفر