۵ شهریور ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 9522238
T T
۰ نفر
خلاصه اهم اخبار ایران برروی شبکه ایرناتاساعت 7 بامداد روز شنبه # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/06/84 داخلی.خلاصه.ایران. خبر وین - "محمد البرادعی" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیــدار و گفت وگو روز جمعه خود را با "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهـوری اسلامی ایران "بسیار سازنده" توصیف کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه جمعه در بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، به نقل از مدیرکل این موسسه بین المللی اعـلام کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار آمـادگی خود را برای همکاری های تنگاتنک و صمیمانه بـــا آژانس بین المللی انرژی و حل ابهام های باقی مانده برنامه های هسته ای ایران اعلام کرد. ***** تهران - به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، فرانسه روز جمعه اعلام کرد که باب مذاکره با ایران برای حل اختلافات هسته ای باز است. "ژان-باپتیست ماتئی" سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در نشست معمول خبری خود با خبرنگاران گفت:" باب مذاکره باز است و دست ما برای کمک بلند شده است، و از این رو باب تماس ما با ایرانیان کاملا باز است و امکان چنین تماسی در هرموقع وجود دارد." ***** لندن - دولت هند خواستار افزایش کمکهای خود به افغانستان است اما مایل است تا این فعالیت به جای پاکستان از مسیر ایران صورت گیرد. به گزارش روز جمعه شبکه خبری "بی.بی سی"، "شایام ساران" وزیر خارجه هند، دولت پاکستان را متهم کرد که با کارشکنی در تردد خودروهای هندی در خاک خود، عملا مانع ارسال محموله های امدادی این کشور به افغانستان می شود.
***** تهران - فرانسه روز جمعه تاکید کرد: سه کشور مذاکره کننده با ایران در اتحادیه اروپا به دنبال زیر سوال رفتن نقش آنها از سوی ایران، در ارتباط با شرکای خود در اتحادیه اروپا و دیده بان هسته ای سازمان ملل عمل می کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ، وزارت امورخارجه فرانسه این نکته را در واکنش به سخنان روز پنجشنبه علی لاریجانی نماینده جدید ایران در مسائل هسته ای که مشروعیت گروه ای.یو.3 (انگلیس، فرانسه وآلمان ) را برای مذاکره در مورد فعالیت های هسته ای این کشور به زیر سوال برد، مطرح کرد. ***** تهران بزرک - مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی های مساجد تهران عصر جمعه با حضور آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلای تهران برگزار شد. در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعی از مسوولان این مرکز نیز حضور داشتند، از مساجدی که از نظر توانمندی و انجام فعالیتهای فرهنگی رتبه های برتر را کسب کرده بودند ، تقدیر شد. ***** امان - یـک هیات از شورای عالی بهداشت وجمعیت اردن بعد از ظهر جمعه بمنظور آشنایی با تجربیات ایران در زمینه کنترل جمعیت وتوجه به بهداشت عازم تهران شد . خبرگزاری اردن ( پترا ) به نقل از " زهیـر الکاید " رییس شـورای عالی جمعیت وبهداشت اردن گزارش داد:این هیات که به پیشنهاد صندوق جمعیت سازمان ملل به ایران سفر کرده، قرار است گزارشی از نحوه مبارزه دولت ایران با افزایش جمعیت ومهار رشد آن تهیه نماید . ***** همدان - رانندگان رالی بین المللی "لندن - بندر سیدنی استرالیا" پس از ورود به ایران در روز پنجشنبه و عبور از چند شهر در استانهای آذربایجان شرقی و زنجان ، جمعه شب به همدان رسیدند. نماینده کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران در این رالی به خبرنگار ایرنا در همدان گفت: این تورنمنت اتومیبلرانی با شرکت 14 راننده و با استفاده از خودروهای قدیمی از لندن درکشور انگلستان آغاز شده و به بندرسیدنی ختم می شود. ***** وین - دکتر "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اســلامی ایــران جمعه شب در پایان یک دیدار رسمی 24 ساعته، وین را به مقصد تهران ترک کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پنجشنبه شب به منظور دیدار بـا "محمد البرادعی" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد وین پایتخت اتریش شد. ***** مسکو- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از ادامه مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته ای تهران، حمایت می کند. "میخاییل کامینین" جمعه شب گفت: مذاکرات ایران با سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان مورد اجماع جامعه جهانی است و از این طریق می توان موضوعات هسته ای ایران را حل و فصل کرد. ***** تهران - دکتر علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بامداد شنبه و ساعاتی پس از نخستین ملاقات خود با محمدالبرادعی در جمع خبرنگاران گفت: ایران آماده همکاری نزدیک با آژانس بین المللی انرژی اتمی است. وی که هنگام بازگشت به تهران و در فرودگاه مهرآباد سخن می گفت، دیدار روز جمعه خود با البرادعی را در وین مثبت ارزیابی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در راه به دست آوردن دانش و فناوری هسته ای جدی است و آن راحق قانونی ملت ایران می داندو حق دستیابی به این فناوری را با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی برای خود محفوظ می داند. ***** شبک / 1527/ 1592
۰ نفر