۸ فروردین ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 9491144
T T
۰ نفر
دفتر ریاست جمهوری لبنان به حمله های تبلیغی علیه "امیل لحود" پاسخ داد # بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/01/84 خارجی.لبنان. دفتر ریاست جمهوری لبنان عصر امروز دوشنبه در بیانیه ای به حمله های تبلیغی سیاسی و رسانه ای علیه "امیل لحود" رییس جمهوری این کشور پاسخ داد.
در این حمله ها، لحود به اتخاذ موضع ضعیف در ارتباط با ترور "رفیق حریری" نخست وزیر پیشین این کشور متهم شده است. در بیانیه دفتر ریاست جمهوری لبنان، با تشریح موضعگیری امیل لحود از زمان ترور حریری تا کنون آمده است: رییس جمهور لحود، پس از ترور حریری بلافاصله این جنایت را محکوم و از وی به عنوان "شهید بزرک لبنان" یاد کرد.
این بیانیه تصریح می کند: رییس جمهوری لبنان همچنین ترور حریری را نقطه تاریکی در تاریخ این کشور دانسته و بر این مساله تاکید کرده که نخست وزیر فقید حریری، خدمات ارزنده و شایانی به لبنان کرده است. در این بیانیه با اشاره به دیدارهای امیل لحود با مقام ها و فرستادگان کشورهای مختلف که برای گفتن تسلیت به لبنان سفر کردند، آمده است: لحود در همه این دیدارها بر این نکته پای فشرد که ضایعه از دست دادن حریری برای لبنان، جهان عرب و همه کشورهای جهان جبران ناپذیر است. در بیانیه دفتر ریاست جمهوری همچنین به موضع امیل لحود درباره نقش سازمان ملل متحد برای انجام تحقیق پیرامون ترور حریری، افزوده شده است: رییس جمهور امیل لحود، در دیدار با "پیتر فیتز جرالد" رییس کمیته حقیقت یاب بر آمادگی دولت و مردم لبنان برای همکاری با این کمیته تاکید کرد و ابراز قدردانی جرالد هنگام ترک لبنان از دولت و مردم گواه همکاری خوب با وی است. حریری 26 بهمن ماه گذشته در انفجاری بزرک در بیروت ترور شد و به دنبال آن "کوفی عنان" دبیر کل سازمان ملل کمیته حقیقت یاب را به لبنان فرستاد. رییس این کمیته در پایان ماموریت، گزارش مفصلی را در این باره به دبیر کل سازمان ملل متحد ارایه داد که در آن بر لزوم تشکیل کمیته بین المللی تحقیق تاکید شده است. خاورم 2087/ 265/ 1750
۰ نفر