۲۴ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 9489816
T T
۰ نفر
احمدی نژاد: قدرتهای بزرک از شورای امنیت استفاده ابزاری می کنند (1) # اردکان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/12/85 داخلی.سیاسی. رییس جمهوری.سفر استانی. رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمنان ملت ایران می خواهند با استفاده از ابزار شورای امنیت، جلوی پیشرفت و توسعه ملت ایران را بگیرند.
به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد که در دومین روز از سفرش به استان یزد روز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان اردکان سخن می گفت،باتاکید بر اینکه شورای امنیت برای احقاق حقوق ملتها تاسیس شده،افزود: شورای امنیت کارنامه خود را به طور آشکار برای ملت ها منتشر کند تا مشخص شود که کجا حق ملت ها را به آنها بازگردانده است. رییس جمهوری خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت: شما دنبال جلوگیری از چه چیزی هستید، امروز ملت ایران چرخه سوخت هسته ای را بطور کامل در اختیار دارد و اگر همه شما جمع شوید قادر نیستید، جلوی حرکت ملت ایران را بگیرد.
احمدی نژاد افزود: اگر تصور می کنید مانند کبک سرهای خود را در برف فرو کنید و جایی را نبینید، کسی هم شما را نخواهد دید، اشتباه می کنید، ملت ها بیدار شده اند و از رفتار و اعمال شما متنفر و بیزار هستند. رییس جمهوری تاکید کرد: استفاده از چرخه سوخت هسته ای حق ملت ها است و این فناوری در دست جوانان ما و اندیشه ملت ما است و هیچ کسی نمی تواند مانع از توسعه و پیشرفت ملت ما شود. احمدی نژاد در پاسخ به تهدیدات دشمنان ملت مبنی بر تحریم ایران، گفت: ما هرگز کمک شما را نخواهیم خواست و هیچ زمانی نیز از شما درخواست کمک نکرده ایم. رییس جمهوری خاطر نشان کرد: می گویند شما را تحریم اقتصادی می کنیم، پاسخ ما به آنها این است که مگر در 27 سال گذشته ما در تحریم شما نبودیم و شما در طول این مدت کدام دستگاه و قطعه مهم را به ما دادید. احمدی نژاد خطاب به دشمنان گفت: شما ما را تحریم کردید، ما هسته ای شدیم، امروز نیز برغم این تهدیدات به مسیر خود ادامه خواهیم داد. رییس جمهوری درادامه بااشاره به تهدیدات دشمنان مبنی برصدور قطعنامه علیه ملت ایران گفت: برای خودشان مقرراتی نوشته اند و خود را نماینده جامعه جهانی می دانند اماملت ایران برای این تصمیمات و دستورات ارزشی قایل نیست.
احمدی نژاد افزود: به شما نصیحت می کنم که بیش از این خود را منزوی نکنید وبرگردید و انسانی زندگی کنید و خود را به زحمت نیاندازید، دست از شرارت بردارید. رییس جمهوری افزود: با صدور هر کدام از این قطعنامه ها خود را بیشتر گرفتار می کنید. احمدی نژاد ادامه داد: فعالیتهای هسته ای ایران از نظر حقوقی کاملا قانونی و شفاف است و زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود و از نظر فنی نیز دانشمندان ما براساس دانش خود طبق زمانبندی تعیین شده کار خود را انجام می دهند. رییس جمهوری با تاکید بر این که ملت ایران مصمم است و به راه خود ادامه می دهد و هیچ کس نیز نمی تواند سر سوزنی از حق ملت عقب نشینی کند، خطاب به بدخواهان ملت گفت: خود را بیشتر گرفتار نکنید و آبروی خود را نبرید، بهترین موضع برای شما این است که اشتباه خود را قبول کنید و از اشتباه خود بازگردید. رییس جمهوری تاکید کرد: شما خیال نکنید که ماجرای هسته ای به بعضی گروهها و افزاد سیاسی تعلق دارد،این موضوع متعلق به همه مردم ایران است و مردم در همه جای کشور حق خود را فریاد می زنند. ادامه دارد 1701/610
۰ نفر