۲۸ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 9426186
T T
۰ نفر
نخست وزیر روسیه: مساله هسته ای ایران باید در چارچوب آژانس حل وفصل شود .....................................................................
پرتوریا، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/12/85 خارجی.سیاسی.اقتصادی.روسیه.آفریقای جنوبی نخست وزیر روسیه روز دوشنبه در پرتوریا گفت، به اعتقاد روسیه مساله هسته ای ایران باید در "راستای بازرسیهای آژانس بین المللی انرژی اتمی" )IAEA( حل وفصل شود.
"میخاییل فرادکوف" در پایان گفت و گوهایش با معاون رییس جمهوری آفریقای جنوبی، به خبرنگاران گفت: مسکو و پرتوریا نقطه نظرات مشترکی در قبال چگونگی استفاده ایران از فناوریهای صلحآمیز هسته ای دارند.
وی افزود: دو کشور معتقدند، اختلافات موجود باید در راستای بازرسیهای آژانس بین المللی انرژی اتمی حل وفصل شود.
معاون رییس جمهوری آفریقای جنوبی از اظهارنظر در این باره خودداری کرد ولی گفت، این کشور از مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای آفریقای جنوبی استقبال می کند.
خانم "انگوکا" تواناییهایی روسیه را در زمینه انرژی هسته ای ستود و افزود، آفریقای جنوبی مایل است از تجربیات و فناوریهای اتمی روسیه در جهت پیشبرد پروژه های خود استفاده کند.
وی افزود: دو کشور همچنین مایل هستند، همکاریهای خود را در زمینه های نظامی، انرژی، علمی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و توسعه منابع انسانی توسعه دهند.
وی ادامه داد: آفریقای جنوبی همچنین امیدوار است، دسترسیهای بازرگانان این کشور به بازار عظیم روسیه آسان شود که به افزایش ارزش مبادلات تجاری دو کشور کمک خواهد کرد.
نخست وزیر روسیه که در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی به آفریقای جنوبی سفر کرده است، قرار است بعد از ظهر دوشنبه با تابو امبکی رییس جمهوری این کشور دیدار کند.
390 Ncguka Mlambo Fradkov Mikhail شماره 074 ساعت 05:15 تمام انتهای پیام P28.15-05-01
۰ نفر