۲۴ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 9425681
T T
۰ نفر

بلر از عذرخواهی بابت بحران عراق خودداری کرد

۲۴ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 9425681
بلر از عذرخواهی بابت بحران عراق خودداری کرد ...........................................
لندن - خبرگزاری جمهوری اسلامی24/12/85 خارجی. سیاسی. انگلیس. بلر.عراق. " تونی بلر "نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه با خودداری مجدد از پذیرفتن مسوولیت ایجاد بحران عراق - برای سومین بار در یک ماه اخیر گفت که از بابت شکل گیری تروریسم و فرقه گرائی در عراق پس از جنک خود را مقصر نمی داند.
بلر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی" اسکای نیوز "در لندن که به مناسبت چهارمین سالگرد تهاجم نظامی به عراق انجام شد -گفت : ما وضعیت را بدتر نکرده ایم - آنها( تروریستها و عوامل فرقه گرا )وضعیت را بدتر می کنند.
نخست وزیر انگلیس که رویکردی اعتقادی و مصرانه در دفاع از تصمیم حمله نظامی به عراق دارد -با دفاع از سرنگونی صدام افزود :مادامیکه که غرب به عذرخواهی از بابت ارزشهای خود پایان ندهد -هرگز موفق به شکست دادن این عوامل نخواهیم شد.
بلر در این مصاحبه با پافشاری بر اینکه تصمیم وی برای شرکت نظامیان انگلیس در حمله و اشغال عراق اقدامی" صحیح "بود -پذیرفت که اکثریت مردم و رهبران جهان با این دیدگاه وی موافق نیستند.
نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوالی درباره هشدار کارشناسان به وقوع جنک داخلی در عراق که پیش از تهاجم نظامی به این کشور در جلسه ای به وی گوشزد شده بود -گفت : آن جلسه را بیاد می آورم اما این توصیفات را به خاطر ندارم. هنگامی که پرسیده شد -چه عاملی باعت گردید که بلر در کنار آمریکا در جنک عراق شرکت کند -وی با دفاع از اتحاد لندن با واشنگتن پاسخ داد که به تهدید سلاحهای کشتار جمعی عراق متقاعد شده بود.
نخست وزیر انگلیس همچنین گفت که کشورش باید در خط مقدم برای مداخله نظامی در کنار عملیات صلحبانی برای رفع تهدیدهای جهانی باشد.
بلر با پذیرش اسفناک بودن آمار بالای کشته شدگان خشونتها در عراق و دشوار بودن وضعیت پیش آمده - مسوولیت آن را متوجه" افراط گرایان خارج از عراق " و عوامل القاعده که برداشتی انحرافی از دین اسلام دارند -دانست. از نخست وزیر انگلیس پرسیده شد -آیا با کاهش نیروهای انگلیسی در بصره قصد استقرار آنها در مرز ایران را دارد.
وی با تکرار این ادعا که" عوامل ایران " در خشونتهای بصره نقش دارند- پاسخ داد :هیچکس از اقدام نظامی علیه ایران صحبت نمی کند.
اروپام345 شماره 085 ساعت 16:23 تمام انتهای پیام 16-23-37.P24
۰ نفر