۱۶ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 9424387
T T
۰ نفر
وزیران خارجه سوریه و بلژیک درباره روابط دو کشور گفت وگو کردند ..............................................................
دمشق - خبرگزاری جمهوری اسلامی15/12/85 خارجی. سوریه. سیاسی. بلژیک. وزیر خارجه. " ولید المعلم " و" کارل دوگرت " وزیران خارجه ی سوریه و بلژیک روز سه شنبه در ملاقاتی در دمشق به گفت وگو درباره ی مناسبات دو کشور پرداختند.
به گزارش خبرگزاری سوریه - در این دیدار همچنین روابط سوریه و اتحادیه ی بررسی شد.
رخدادهای منطقه و نقشی که اتحادیه ی اروپا می تواند در حمایت از تلاش ها برای ایجاد امنیت و ثبات و نیز برقراری صلح عادلانه و فراگیر در منطقه برعهده گیرد -از دیگر موضوعات مطرح در مذاکره بود. وزیر امور خارجه ی بلژیک بامداد سه شنبه وارد دمشق شد.
وی پس از دیدارهای جداگانه با" بشار اسد "رییس جمهوری سوریه و" فاروق الشرع "معاون سیاسی او همچنین همتای خود -دمشق را ترک گفت - در حالی که پاسخ منفی به درخواست های اتحادیه ی اروپا از سوریه را به همراه داشت. کارل دوگرت پیش از ترک سوریه در کنفرانس خبری مشترک با ولید المعلم گفت که مقامات این کشور به دو خواسته ی اتحادیه ی اروپا -اعتنایی نکرده اند.
این خواسته ها شامل تسلیم افراد متهم به دست داشتن در ترور الحریری برای محاکمه در دادگاه بین المللی و دیگری استقرار نیروهای بین المللی در مرزهای سوریه با لبنان است. رفیق الحریری - نخست وزیر پیشین لبنان بهمن ماه 83 در بیروت ترور شد.
خاورم290 / 2131 / 3 شماره 240 ساعت 00:00 تمام انتهای پیام 00-00-02.P16
۰ نفر