۱۶ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9419285
T T
۰ نفر
یک مقام آگاه سیاسی: اقلیت های مذهبی در ایران بیشترین آزادی را دارند # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/11/86 داخلی.خارجی.سیاسی.اقلیت های مذهبی.ایران.انگلیس. یک مقام آگاه سیاسی در واکنش به اظهارات سخیف "کیم هاولز" معاون امور خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس درباره وضعیت بهائیان در ایران و ابراز نگرانی وی در این زمینه ، اظهار داشت : مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقلیت های مذهبی در ایران از بیشترین آزادی های مذهبی ، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار بوده اند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این مقام آگاه سیاسی گفت: حضور اقلیت های مذهبی درعرصه های مختلف جامعه ایران حتی در مجلس شورای اسلامی کاملا محرز است.
وی با بیان این که پیروان اقلیت های مذهبی رسمی کشور از ساکنان قدیمی جامعه ایران بوده اند، افزود: آنان طی قرن ها با برادران مسلمان خود همزیستی داشته و دارند. این مقام آگاه سیاسی خاطرنشان کرد : این در حالی است که ما شاهد نقض حقوق اقلیت های مذهبی بویژه مسلمانان در بسیاری از کشورهای غربی از جمله انگلستان هستیم که برای انجام مراسم و مناسک دینی خود و رعایت شئونات دین مبین اسلام انواع فشارها و تبعیضات را متحمل می شوند. وی افزود: رهبران سه میلیون مسلمان مقیم انگلیس تاکنون به انحای مختلف از وضعیت نگران کننده خود در انگلیس گلایه داشته اند. این مقام آگاه گفت : با توجه به نقش استعمارگر پیر، انگلیس و رژیم ضد اسلامی صهیونیستی در ایجاد و تقویت فرقه ضاله و مجعول بهائیت و ارتباط تنگاتنک آنان با سردمداران بهائیان، نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه سایر کشورهای اسلامی و بویژه سازمان کنفرانس اسلامی ، موجودیت فرقه انحرافی و ضد اسلامی بهائیت به عنوان یک مذهب را هرگز مورد شناسایی قرار نداده اند .
زیرا این فرقه مشابه برخی دیگر از فرقه ها که زیارتگاه های ساختگی آنان در کشورهای غربی قرار دارند، توسط عوامل بیگانه به منظور تفرقه میان مسلمانان بنا نهاده شده و طبعا نمی توان از اقدامات توطئه گرانه آنان علیه ادیان الهی و آسمانی چشم پوشی کرد. سیام/7432/ 1324
۰ نفر