۱۳ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9418422
T T
۰ نفر
یادداشت های مطبوعات کشور در یک نگاه - شنبه سیزدهم بهمن ماه # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/11/86 داخلی.سیاسی.مطبوعات.سرمقاله. برخی روزنامه های صبح شنبه کشور در سرمقاله ها و یادداشت های خود به موضوعاتی همچون استحکام خانواده، بخشنامه های صادره، دهه مبارکه فجر و فوتبال باعنوانهای "انقلاب اسلامی،استحکام خانواده و منزلت زن، شرف مادری"، "بخشنامه ای که ای کاش قانون می شد"، " انقلاب اسلامی، رخداد عظیم قرن بیستم"، " زنک خطر برای ایران " پرداختند. ***** * رسالت روزنامه رسالت در سرمقاله روز شنبه خود در خصوص "انقلاب اسلامی، استحکام خانواده و منزلت زن، شرف مادری"، به نویسندگی صالح اسکندری به مناسبت سیزدهم بهمن ماه روز انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، رسالت و منزلت زن نوشت خانواده به عنوان اساسی ترین و قدیمی ترین نهاد اجتماعی از زمان هبوط حضرت آدم (ع) به زمین، همواره در معرض آسیب هایی بوده است که در چند قرن اخیر این تهدیدات رنک جدی تر به خود گرفته است. در این سرمقاله آمده است: هنوز نهاد خانواده زنده است و به ضرس قاطع می توان مدعی شد که علی رغم تمام آزادی های جنسی هنوز در اروپا و حتی در پراگماتیستی ترین کشور دنیا یعنی آمریکا، خانواده متداول ترین الگوی زندگی و شیوه ای متعارف برای ارضای نیازهای روحی و جسمی ابنای بشر است. اسکندری می افزاید: در واقع باید گفت گفتمان انقلاب اسلامی توانست در واکنش به تهدیداتی که نهاد خانواده را نشانه گرفته بود ضمن تبیین الگوی هویت زن مسلمان با توسل به سیره حضرت زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیهما) بین وظیفه اصلی زنان در استقرار کیان خانواده و نقش های اجتماعی و سیاسی آنان تعادلی پویا برقرار کند که امروز به جرات می توان گفت ما نهضت خودمان را مدیون زن ها می دانیم. **** * مردم سالاری روزنامه مردم سالاری در یادداشت روز خود در مورد "بخشنامه ای که ای کاش قانون می شد" می نویسد: خبر به سرعت مرزها را در می نوردد و لبخند رضایت را بر چهره ها می نشاند: هاشمی شاهرودی رییس قوه قضائیه با صدور بخشنامه ای، خواستار توقف اجرای حکم اعدام در ملا عام شد. پژمان موسوی نویسنده این یادداشت می نویسد: اما روی دیگر سکه صدور دستور اخیر، قانونی نبودن آن و بسنده کردن این دستور به صرف بخشنامه است: واقعیت اینجاست که هر بخشنامه ای فارغ از این که صادرکننده آن چه فرد یا مقامی باشد، برای قضات به صورت الزامی قانونی جلوه نخواهد کرد و آنان می توانند بنابر سلیقه شخصی و صلاحدید خود، آن را به مرحله اجرا در نیاورند. او می نویسد: اتفاقا یکی از بزرگترین انتقاداتی که جمعی از حقوقدانان برجسته کشور در طول روزهای گذشته بر روی آن انگشت گذاشته اند نیز همین بحث عدم ضمانت اجرایی یک چنین بخشنامه هایی در فضای عملیاتی دستگاه قضایی است.
موسوی می نویسد: از همین رو در شرایطی که در طول روزهای گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس نیز با ابراز خشنودی از این بخشنامه، صدور آن را به فال نیک گرفته اند، از اینان به عنوان قانونگذاران کشور انتظار می رود تا به استقبال و بیان خشنودی از این مساله بسنده ننمایند و با فراهم کردن زمینه های تبدیل آن به قانون متناسب با روح جمعی ملت، ضمن تداوم خشنودی ها در این عرصه، دست قضات را نیز در تفسیرهای شخصی از این بخشنامه ببندند. **** * قدس روزنامه قدس در سرمقاله روز شنبه خود به موضوع " انقلاب اسلامی، رخداد عظیم قرن بیستم"به نویسندگی غلامرضا قلندریان پرداخته و می نویسد:فرا رسیدن دهه فجر، یادآور رخدادی عظیم در سپهر سیاست، انقلابی منحصر به فرد و حاصل اندیشه رهبری توانمند، فداکار، و آگاه می باشد؟ قلندریان نوشته است: انقلاب اسلامی در ایران که شالوده های خود را بر مکتب اسلام و مبنای خویش را حرکت تحول آفرین حسین بن علی (ع) در عقبه تاریخی اش قرار داده بود، با وجود رهبری آگاه، فقیه و مجاهد و حضور مردمی پرشور، با عزمی راسخ به وقوع پیوست. قلندریان در این سرمقاله نوشته است: امام (ره ) توانست با تکیه بر اندیشه ناب اسلامی، تحولی عمیق و ماندگار در جهان اسلام به یادگار بگذارد. او در پایان می نویسد: بدیهی است که پارادایم افکار بنیانگذار انقلاب اسلامی در منطقه و جهان دشمنانی داشته باشد. عمق مخالفتها با این نظریه، به خطر افتادن موقعیت زورمدارانی است که سیل خروشان بیداری ملتها را که ملهم از اعتقاد و باور حضرت امام خمینی (ره ) می باشد، در مقابل خویش می بینند. **** * آفرینش در سرمقاله روزنامه آفرینش در مورد " زنک خطر برای ایران " می نویسد: کنفدراسیون فوتبال آسیا در تلاش است تا تیم های ملی و باشگاهی این قاره را به سطح اول فوتبال جهان نزدیک نماید.بر همین اساس اوایل فروردین سال 86 برابر با فوریه سال 2007 میلادی با ارسال نامه ای به تمام کشورهای عضو به آنان هشدار داد که باید تا سال 2009 میلادی باشگاه های خود را حرفه ای کنند.
او نوشته است: در این نامه تاکید شده است که لیک قهرمانان باشگاه های آسیا از سال 2009 میلادی دستخوش تغییرات فراوانی خواهد شد و تنها باشگاه- های حرفه ای حق شرکت در این رقابت ها را خواهند داشت. در این سرمقاله با اشاره به کمیته مربوطه در ای اف سی افزوداعضای 3 نفره این کمیته طی دو مرحله آبان و دی ماه وارد ایران شدند و از چند باشگاه بازدید و با مدیران این باشگاه-ها در خصوص امکانات، نحوه برگزاری لیک برتر، چشم اندازها، راهکارهای اقتصادی و منابع درآمدزایی باشگاه به گفت و گو پرداختند و کمبودهای ورزشگاه های نمایندگان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا را نیز مشخص نمودند. او می نویسد: اگر از همین امروز بااستفاده از تجارب باشگاه های پیشرفته و بدون کوچکترین اشتباه به تهیه و تدوین مقررات لازم برای واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی، تسهیلات و وام های بلند مدت به باشگاه ها برای تجهیز اماکن ورزشی بپردازیم، دوره های تخصصی در اداره باشگاه ها برگزار نمائیم، تعامل با باشگاه های پیشرفته جهان به منظور استفاده از تجارب آنها را افزایش دهیم می توان امیدوار بود که در چنین شرایطی فوتبال ایران در طی 3 سال آینده به حداقل های در نظر گرفته شده AFC برسد. **** شبد1856**1685**
۰ نفر