۲۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9410073
T T
۰ نفر
حماس: دیدار دیک چنی از منطقه مشکلی را حل نخواهد کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/12/86 سیاسی.سیاست.سیاست منطقهای عضو دفتر سیاسی حماس، دیدارمعاون جرج بوش رییس جمهوری آمریکا از منطقه را در مسیر ایجاد تحول اساسی در فلسطین کم اهمیت خواند و گفت: این دیدار در چارچوب احیای طرح صلحی صورت می گیرد که دچار تنگنای حقیقی شده است.
به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز دوشنبه به نقل از محمد نزال افزود: هدف اساسی دیدار دیک چنی از منطقه ، ایجاد فشار بیشتر بر طرف فلسطینی و کشورهای عربی است تا در آینده همسویی بیشتری با دیدگاه های آمریکا در مورد آینده منطقه داشته باشند.
وی گفت: بر این باورم که دیدار چنی از منطقه، تلاشی در راه احیای طرح صلحی است که در وضعیت دشواری قرار دارد و اکنون روشن است، آرزوها و امیدهای مطرح شده در کنفرانس آناپولیس در مورد دستیابی به صلح و تشکیل دولت فلسطینی وهم و سرابی بیش نبوده است و اوضاع در منطقه بیشتر به سوی ناآرامی و درگیری می رود تا صلح و آرامش .
نزال افزود: به همین دلایل است که بوش به سفرهای کاندولیزا رایس و دیوید ولش اکتفا نکرد و این بارشخصیت برجسته تری مانند چنی را به منطقه فرستاد تا فشار بیشتری بر فلسطینیان و عرب ها بیاورد تا بیشتر با سیاست های آمریکا در منطقه همسو شوند و هدف از این دیدار، فشار آوردن بر اسراییل نیست تا شهرک سازی را متوقف کند یا این که به شرایط مذاکرات پایبند باشد.
نزال، مخالفت ایهود باراک وزیر جنگ صهیونیست ها با شرکت در نشست سه جانبه در روز جمعه گذشته با حضور نخست وزیر غیر قانونی سلام فیاض و میانجی آمریکایی ژنرال ویلیام فریزر را دلیل آشکاری بر این مدعا و تحقیر تشکیلات خود گردان فلسطین دانست.
وی گفت: اسراییلی ها ارزش و احترامی برای تشکیلات دایتون (خودگردان ) قایل نیستند و می دانند که تهدید (محمود) عباس در مورد توقف مذاکرات، ترفند و بازی بیش نیست و از مذاکرات برای شهرک سازی سود می برند .
نزال افزود: ما، اعضای حماس اعلام می کنیم، ادامه مذاکرات هیچ سودی برای قضیه فلسطین ندارد و بازیچه ای بیش نیست.
صویر**1880** 1549 شماره 024 ساعت 11:48 تمام
۰ نفر