۲۵ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9409907
T T
۰ نفر
وزیر کشور:اگر شمارش آرای تهران طولانی شود، به تدریج اعلام می کنیم (4) ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/12/86 سیاسی.سیاست.سیاست داخلی وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام نشدن تدریجی نتایج انتخابات تهران گفت: در تهران بنای ما بر این است که اگر زود نتایج به دست بیاید، یکجا اعلام کنیم اما اگر طول بکشدبه روش تدریجی انجام خواهیم داد.
مصطفی پور محمدی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران افزود: بنای ما برای استفاده از روش رایانه ای تکنیک کار بود . اگر احساس کنیم طول می کشد و اگر به عددهای خوبی از جهت شمارش برسیم، مانع انتقال اخبار نخواهیم شد و به مجریان آن را اعلام خواهیم کرد و حساسیت خاصی نسبت به این امر نداریم.
وی در پاسخ به سوالی درباره وجود تخلف احتمالی در تهران و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: تنها تخلفات گزارش شده در تهران حضور نمایندگان برخی تشکل ها و یا بیرون رفتن برخی از آنها است و این طبیعی است و در رای گیری تاثیری ندارد زیرا در هر شعبه نمایندگان تشکلهای اصولگرا و اصلاح طلب حضور دارند.
وزیر کشور افزود: امروز برخی از تشکلهای اصلاح طلب خواستار اعزام نماینده برای حضور در امر شمارش بودند که ما اعلام کردیم اعزام نمایندگان به شعب باید از سوی شورای نگهبان باشد ولی ما حاضریم نمایندگان آنان را به عنوان بازرس وزارت کشور بفرستیم تا بدانند امانت داری در حد کمال است .
پور محمدی تصریح کرد: با توجه به رایانه ای بودن نتایج و تطبیق آن با روش دستی و نظارت همه جانبه از جمله نظارت کاندیداها مشکل خاصی در این زمینه پیش نمی آید.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست از مجلس هشتم برای اصلاح قانون روش تبلیغات انتخاباتی گفت: نباید عجله کرد و ما باید نتایج این رفتار را مورد بررسی قرار دهیم و پس از ارزیابی و هماهنگی و مشورت با شورای نگهبان در صورت نیاز به مجلس منتقل خواهیم کرد.
پور محمدی افزود: اصحاب رسانه و فعالان سیاسی از این روش چندان خوشحال نبوده و نیستند زیرا که معتقدند تبلیغات انتخابات بر رفتار انتخاباتی تاثیر دارد.
وزیر کشور افزود: نظرخواهی انجام شده در خصوص تبلیغات به روش جدید با بازخوردهای متفاوت رو به رو شده و بسیاری ابراز رضایت کردند و از دیدگاه اینان، الصاق یا نصب پوستر موجب بر هم زدن نظم و آرایش عمومی می شود و این امر رنج آور است .
وی گفت: باید صبر کرد و اگر نیاز بود قانون را با دقت اصلاح کرد.
ادامه دارد...
سیام 1436-1344 شماره 226 ساعت 17:46 تمام
۰ نفر