۲۴ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9409201
T T
۰ نفر
چین : سالانه سی هزار نفر در آمریکا بر اثر شلیک گلوله کشته می شوند ................................................................
پکن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/12/86 خارجی.سیاسی.چین.آمریکا.
اداره اطلاع رسانی دولت چین با انتشار گزارشی اعلام کرد:سالانه در آمریکا 30 هزار نفر براثر شلیک گلوله و جراحات ناشی ازآن جان خود راازدست می دهند.
به نوشته روز جمعه روزنامه "مردم" ارگان حزب کمونیست چین ، ایـن اداره درگزارش مشروحی از موارد نقض حقوق بشر در آمریکا،خاطر نشان کرد:در آمریکا نزدیک به 250 میلیون نفر اسلحه حمل می کنند واین بیشترین رقم دارندگان سلاح در جهان است.
در گزارش آمده است،خطرهای ناشی ازحمل اسلحه ودرگیری های خشن با استفاده از سلاح ، تهدید بزرگ جانی و مالی برای آمریکاست.
این گزارش ادامه می دهد:برای نمونه سال گذشته میلادی دردانشگاه ویرجینیا آمریکا خونین ترین حادثه در تاریخ آمریکای مدرن بوقوع پیوست ودر جریان آن 33 نفر کشته و بیشتر از 30 نفر مجروح شدند.
اداره اطلاع رسانی چین تصریح کرد:در آمریکا، ارگان های این کشور اطلاعات خصوصی شهروندان را بدون کـسب اجازه از آنان بدست می آورند و این نقض حقوق شهروندی است و هر روز این وضعیت گسترش می یابد.
براساس این گزارش ، دو سال پیش در آمریکا 477 مورد سرقت از پایگاه های اطلاع رسانی دولت آمریکا به ثبت رسید و 162 میلیون نسخه از این اطلاعات نیز در سال گذشته میلادی به سرقت رفت.
گزارش می افزاید : اف بی آی اطلاعات فردی 52 هزار نفر را در آمریکا بدون کسب مجوز از قوه قضایی بدست آورده است.
چین دراین گزارش به انتخابات درآمریکااشاره کرده وآورده است : استفاده از سیاست پول برای انتخابات در آمریکا هر روز اشکال جدی تری بخود می گیرد.
در گـزارش آمده است : مسابقه برای اختصاص پول های بیشتر برای انتخابات در آمریکا امری عادی شده است.
بنابه این گزارش،انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی درآمریکا پرهزینه ترین انتخابات در تاریخ این کشور است.
در گزارش تاکید شده است : هزینه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2004 میلادی 693 میلیون دلار بود، اما امسال به حدود یک میلیارد دلار رسیده است .
در بخش دیگری از گزارش نقض حقوق بشر در آمریکا که دولت چین منتشر کرده ، آمده است : آمریکا زندان های مخفی بسیاری در سراسر جهان دارد و اعمال غیربشری در این زندان ها بسیار نگران کننده است.
بنا به این گزارش ، زندان های سری و شکنجه زندانیان درآمریکا مکرر وجود دارد و این در شرایـطی است که آمریکـا 700 نفر را در افغانستان و 18 هزار نفر را در عراق تنها به دلیل مبارزه با تروریسم ، بـازداشت و زندانی کرده است.
این گزارش تصریح کرد:وضعیت زندانیان در زندان گوانتانما آمریکاو زندان های مخفی دیگر نگران کننده است و تشریفاتی براساس عدالت ودادگستری در آنها وجود ندارد و زندانیان و افراد دستگیر شده عادلانه محاکمه نمی شوند.
دربخش های دیگری از گزارش چین در زمینه نقض حقوق بشر درآمریکا به مساله تبعیض نژادی اشاره شده و آمده است : در این کشور سیاهان و دیـگر گروه های قومی شرایط مطلوب زندگی همانند دیگران ندارند و در واقع در میان لایـه های زندگی اجتماعی در آمریکا در پایین ترین سطوح جای گرفته اند.
بنا به این گزارش ، در آمریکا اصولا درآمد سیاهان و دیگر گروه های قومی کمتر از دیگران است و آنها همواره از پوشش بیمه بهداشتی محروم هستند.
آساق (2) ** 275 ** 2100 شماره 084 ساعت 10:15 تمام
۰ نفر