۲۴ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9408949
T T
۰ نفر
مردم استان کرمانشاه برای انتخاب وکلای خود به پای صندوق های رای رفتند ....................................................................
کرمانشاه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/12/86 داخلی.سیاسی.انتخابات.هشتم.
مردم استان کرمانشاه در بیست و هشتمین انتخابات جمهوری اسلامی ایران، برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه همزمان با سراسر کشور روز جمعه به پای صندوق های رای رفتند.
گزارش های رسیده خبرنگاران ایرنا حاکی است، در برخی از شعبه های شهر کرمانشاه مردم پیش از زمان ساعت شروع رای گیری با شور و شوق خاصی تجمع کرده تا آرا خود را در اولین دقایق به صندوق ها بریزند.
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: برای تصاحب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی 102 نفر با هم رقابت می کنند که 92 نفر مرد و 10 نفر زن هستند.
" حجت الله دمیاد " به خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین آمار در حوزه انتخابیه کرمانشاه 46 کاندیدا، در حوزه اسلام آبادغرب 16 کاندیدا، در حوزه کنگاور 9 کاندیدا، در حوزه قصرشیرین 14 کاندیدا، در حوزه سنقر 9 کاندیدا و در حوزه انتخابیه پاوه هشت کاندیدا با هم رقابت دارند.
وی آمار واجدین شرایط رای در استان کرمانشاه را یک میلیون و 270 هزار و 631 نفر اعلام کرد و گفت: 644 هزار و 392 نفر از واجدین شرایط رای مرد و 626 هزار و 239 نفر زن هستند.
وی افزود: یک هزار و 423 صندوق اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم استان در شش حوزه انتخابیه مستقر شده و کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات تلاش می کنند تا یک انتخابات سالم مبتنی بر قانون را برگزار کنند.
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کلیه تدابیر و امکانات لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است، گفت: تلاش ستاد انتخابات بر این است که در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه شمارش آرا را اعلام کند.
بیش از 30 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی امور انتخابات استان کرمانشاه را بر عهده دارند.
567/1139 شماره 012 ساعت 08:16 تمام
۰ نفر