۲۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9408627
T T
۰ نفر
آمریکا، انتخابات ایران و تکلیف بر زمین مانده بعضی از سیاسیون ............................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/12/86 پژوهش.سیاسی.داخلی.انتخابات.هشتم.دیدگاه.
از: علیرضا قربانی 1- جرج بوش رییس جمهور ایالات متحده بارهاازلزوم حمایت ازطیفی از فعالان سیاسی در ایران صحبت کرده که آنان را اصلاح طلبان می نامد.
نگاهی به سابقه اظهار نظرهای مداخله جویانه مقامات آمریکا، از حمایت آنان از آشوب طلبی های مرتبط با حوادث تیرماه 78 تهران گرفته تا حمایت از رفتارهای هنجار شکنانه ای که بعضی فعالان سیاسی درمجلس ششم بروزدادند، یا گسیل افرادی برای اقدامات مشکوک به جاسوسی به داخل کشور و حمایت از آنان، تاییدکننده نوع سیاست آمریکا در برخورد با جریانات سیاسی داخل ایران به شمار می رود.
همانگونه که احضار تعدادی ازفعالان سیاسی داخلی، مانند گردانندگان و نویسندگان بعضی نشریات زنجیره ای و فعالان دخیل در آشوب طلبی ها یاحتی فعالان سیاسی وابسته به احزاب و گروه های سیاسی داخلی، به آمریکا، برای فراگیری آموزش و بهره گیری مستقیم در دستگاه های جنگ روانی آمریکا، تاییدکننده این رویکرد دولت ایالات متحده است.
2- رسانه های رسمی فارسی زبان آمریکایی مانند رادیو و تلویزیون صدای آمریکا (وابسته به وزارت خارجه ) و رادیو فردا (ارگان سازمان جاسوسی ایالات متحده ) نیز درکنار دهها شبکه ماهواره ای فارسی زبان که عمدتاتوسط مخالفان نظام جمهوری اسلامی مقیم آمریکا اداره می شوند و ازبودجه رسمی دولت آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی تغذیه می شوند، در چارچوب سیاست های کلی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند.
این رسانه ها در هفته های اخیر به صورت مشخص انتخابات مجلس شورای اسلامی را هدف قرار داده و حتی اقدام به نظرسازی جهت دار درباره میزان توفیق گروه های مختلف سیاسی کرده اند.
3- نورالدین پیرموذن، نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس (دوم خردادی ها) اخیرا در برنامه زنده تلویزیونی صدای آمریکا اتهاماتی علیه دولت و نظام جمهوری اسلامی مطرح ساخته که حمایت جرج بوش از بعضی از نیروهای سیاسی در داخل ایران را معنا دار تر می کند.
پیر موذن به هر دلیل هنوز عنوان سخنگویی تعدادی ازنمایندگان دوم خردادی مجلس هفتم را یدک می کشد و اگرچه مسلم است که کسی اظهارات او درصدای آمریکا را دیدگاه نمایندگان دوم خردادی فراکسیون اقلیت نمی داند، ولی کمترین انتظار آن است که نمایندگان این فراکسیون تکلیف خود را با کسی که عنوان سخنگویی آنها را یدک می کشد، روشن کنند.
پیش ازاو نیز عضو سرشناس یک حزب مطرح و تازه تاسیس دوم خردادی، ارگان سازمان جاسوسی آمریکا را جایی برای عقده گشایی علیه نهادهای قانونی دید، هرچند بعد از واکنش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وی رادیو فردا را به جعل صدای خود متهم کرد اما گردانندگان رادیوی مذکور ضمن اصرار برمصاحبه با وی فایل صوتی مصاحبه دیگری از وی را هم منتشر ساختند.
رسانه های وابسته به آمریکا در هفته های اخیر که حمله به انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور کار قرار داده اند، برای تبیین دیدگاه های خود، از بعضی فعالان سیاسی و رسانه ای داخلی نزدیک به جبهه دوم خرداد، حتی کسانی که زمانی به بالاترین سطوح این جبهه نزدیک بودند، استفاده می کنند.
4- رسانه های خارجی همچنین خبر داده اند که تلاش آمریکا و هم پیمانان غربی اش در تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ایران و تضعیف موقعیت دولت جمهوری اسلامی بوده است، تا در مورد برنامه هسته ای ایران، آنچه را به واسطه پایمردی دولت ایران، در جبهه دیپلماتیک نتوانسته به دست بیاورد، از طریق تاثیر احتمالی بر نتایج انتخابات مجلس ایران، به دست یابی به آن امیدوار باشد.
5 - همزمان خبرهایی درباره ملاقات یکی از فعالان شناخته شده سیاسی دوم خردادی باسفیر یک کشور اروپایی، درایران منتشر شده است. دولتی که درائتلاف ضدایرانی جرج بوش سهیم است، و به خصوص در دوره جدید، سیاست های ضد ایرانی آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران و دخالت در امور داخلی کشورمان را پیگیری کرده است.
برای هیچکس ازمعتقدان به نظام جمهوری اسلامی، و از جمله برای خبرگزاری جمهوری اسلامی، که ضمن احترام به کلیه احزاب و گروه های سیاسی قانونی و معتقد به نظام و با پرهیز از ورود به جریان رقابت های سیاسی جناحهای مختلف، عبور از خط قرمزهای نظام را با حساسیت مورد توجه قرار می دهد، خوشایند نیست که رابطه ای آشکار میان این گزینه ها ترسیم نماید، اما خیلی ساده انگارانه است اگر بخواهیم همزمانی و هم جهتی این مجموعه از اتفاقات را به حساب تصادف بگذاریم و به وجه مشترک آنها بی توجه باشیم.
چنانچه به مجموعه این قضایا، وجهی منطقی بدهیم، مجموعه این مقدمه های مرتبط، تنها به یک گزینه منتج می شود و آن اینکه: دشمنان ملت ایران از بعضی از فعالان سیاسی در داخل ایران حمایت می کنند، و در مقابل، بعضی از همین فعالان سیاسی، از ارتباط با بیگانگان یا استفاده از تریبون های رسانه ای دستگاه جنگ روانی آمریکا برای عقده گشایی علیه نظام و دولت جمهوری اسلامی بهره می جویند. واین نشان دهنده نوعی تمایل دو جانبه، برای دستیابی به هدف یا اهدافی مشترک است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی 19 دی ماه 86 در دیدار جمع زیادی از مردم و روحانیان قم با تاکید بر لزوم هوشیاری در مقابل تحرکات دشمن از جمله سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از دسته ای از فعالان سیاسی در ایران تصریح کردند: "حمایت آمریکا از هرکسی درایران یک ننگ است.
ایشان افزودند: هم مردم و هم آن دسته ای که رئیس جمهور آمریکا از آن اعلام حمایت کرده است باید فکر کنند که چرا آمریکا می خواهد از آن دسته حمایت کند و آن دسته چه نقصی داشته که آمریکا را به فکر حمایت از آن انداخته است." رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را متعلق به مردم ، نظام جمهوری اسلامی و اسلام دانستند و تاکید کردند : "باید مراقب بود که انتخابات ملعبه دست بیگانگان نشود و گروه ها و افراد سیاسی باید مرزهای خود را با دشمن مشخص کنند زیرا اگر این مرزها کم رنگ و یا پاک شود، احتمال عبور دشمن از این مرزها و یا افتادن همراه با غفلت برخی افراد خودی در دامن دشمن وجود دارد." حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: "گروه ها و افراد سیاسی علاوه بر متمایز کردن مرز خود با دشمن ، باید مرز خود را با مزدوران، نوکران و افرادی که در خدمت دشمن هستند نیز مشخص کنند." با توجه به سابقه دشمنی آشکار آمریکا با ملت ایران و نظام برخاسته از قیام اسلامی آنان، ضروری است گروه ها،احزاب و فعالان سیاسی، به خصوص آن دسته که به کنایه یا تصریح، مورد طمع واقع شده اند، به صورت شفاف مرزبندی خویش را با دشمن آشکار کنند.
بدیهی است در صورت تحقق این مهم، مردم در مقاطع مهم تصمیم گیری مانند انتخابات، در ادای تکلیف خویش راحت تر خواهند بود.
پژوهم-1034 شماره 124 ساعت 14:21 تمام
۰ نفر