۲۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9408602
T T
۰ نفر

رییس جمهوری اسلامی ایران :

۲۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9408602
رییس جمهوری اسلامی ایران : همکاری های ایران و اندونزی به نفع صلح و امنیت جهان است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/12/86 سیاسی.سیاست.سیاست خارجی رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری های جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به نفع دو ملت و صلح و امنیت جهان است.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد پس از امضای پنج یادداشت تفاهم بین ایران و اندونزی در خصوص همکاری در زمینه های مختلف در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: سفر رییس جمهوری اندونزی به تهران یک سفر تاریخی است که موجب ایجاد جهش جدید در روابط دو کشور خواهد شد.
رییس جمهوری با بیان اینکه در عرصه بین المللی همکاری های دو کشور هر روز عمیق تر و گسترده تر می شود تصریح کرد: دیدگاه های دو طرف نسبت به مسایل منطقه ای و جهانی بسیار نزدیک و مشترک است .
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ایران و اندونزی در خصوص مسایل خاورمیانه ، فلسطین ، افغانستان و عراق اشتراک نظر دارند و معتقدند که وحدت و همبستگی بین ملت های منطقه، تمامیت ارضی کشورها و حاکمیت ملی انها باید حفظ شود و با تاکید بر عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشورها، هر دو خواهان بسیج امکانات برای پایان دادن به اشغالگری و کشتن مردم بی گناه هستند.
رییس جمهوری در ادامه با قدردانی از موضع گیری خوب اندونزی در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران و اشاره به همکاری های خوب دو کشور در مجامع بین المللی که همواره رو به گسترش است تصریح کرد: موضع اندونزی در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران کاملا قانونمند و عادلانه است و امیداوریم منشا یک حرکت برای اصلاح ساختارهای بین المللی شود.
احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد نتایج سفر رییس جمهور اندونزی به تهران متوجه دو ملت و صلح و امنیت جهانی شود . رییس جمهوری تصریح کرد: امروز ساختارهای بین المللی به جای تامین امنیت و صلح برای همه ملت ها به ابزاری برای تامین منافع قدرت ها تبدیل شده اند.
ادامه دارد...
سیام.1436-9131- 1701 شماره 099 ساعت 13:33 تمام
۰ نفر