۲۰ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9408348
T T
۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه در گفت وگو با خبرنگاران /

۲۰ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9408348
سخنگوی وزارت خارجه در گفت وگو با خبرنگاران / ایران از هیچ کاندیدایی در آمریکا حمایت نمی کند(3) ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/12/86 سیاسی.روابط بینالملل سید محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، از هیچ یک از کاندیداهای آمریکا حمایت نمی کند و این امری مربوط به مردم آمریکا است .
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورروز دوشنبه در ادامه نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه فاکس نیوز آمریکا مبنی بر اینکه ایران از کدامیک از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا حمایت می کند؟افزود: اما آنچه را که می توانیم مورد تاکید قرار دهیم این است که هم ملت آمریکا و هم ملت های جهان از سیاست های جنگ طلبانه دولت فعلی آمریکا خسته شده اند .
وی تصریح کرد: ترجیح همگان براین است که با انتخابات آتی که صورت می گیرد شاهد تغییراتی جدی در رویکرد نادرست دولت فعلی آمریکا باشیم .
حسینی درپاسخ به سوال دیگر خبرنگار شبکه فاکس نیوز درباره برخورد ایران با قطعنامه 1803گفت: در مورد نوع برخورد با این قطعنامه اعلام کردیم که ماهیت این قطعنامه و اثرات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد و مواضع خودمان را به روشنی اتخاذ و اعلام خواهیم کرد.
** سفر دیوید میلیبند به ایران سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سفر دیوید میلیبند وزیر امور خارجه انگلیس به تهران اظهار داشت: درباره این سفر، جز خبری که در خصوص پیشنهاد کمیته سیاست خارجی پارلمان انگلیس به وی در رابطه با انجام این سفر بود،مطلب دیگری را نشنیدیم و دریافت هم نکرده ایم حسینی افزود: اما در مجموع ، ما گفت و گوها و رایزنی هایمان را با مسوولان انگلیسی هر از چند گاهی داریم که آخرین آن در حاشیه اجلاس دائوس بین متکی و میلیبند بود.
** انتخابات ریاست جمهوری روسیه وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری روسیه گفت: با توجه به مواضعی که تاکنون از سوی رییس جمهوری منتخب این کشور اعلام شده است، بعید به نظر می رسد تغییری در سیاست های کلی روسیه شاهد باشیم.
حسینی تاکید کرد: ظن قوی بر این است که سیاست های پوتین ادامه خواهد یافت سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار امیدواری کرد: با افزایش گفت و گوها و تقویت همکاری های بین تهران - مسکو شاهد آثار مثبت آن در روند رو به رشد روابط دو کشور باشیم .
یک خبرنگار آلمانی از سخنگوی وزارت امور خارجه سوال کرد: انتظار ایران از اروپایی ها در قبال روند رد صلاحیت های انتخابات مجلس هشتم چیست ؟ حسینی پاسخ داد: ما توقعی که از کشورهای اروپایی داریم احترام به قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران و احترام به رای مردم و نتایج حاصل از آن است .
**سفر متکی به دمشق خبرنگاری از سخنگوی وزارت امور خارجه سوال کرد: سفر آقای متکی به سوریه در چه زمینه ای بود و آیا رییس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس کشورهای عضو اتحادیه عرب در سوریه دعوت شده است ؟ حسینی پاسخ داد: اصل سفر آقای متکی به ژنو بود که برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح و شورای حقوق بشر حضور یافت. بعد از آن ، یک تور آفریقایی بود به دو کشور آفریقایی بروندی و زیمباوه برای بررسی نحوه افزایش همکاری های بین دو کشور و به خاطر بعد مسافت، برای سوخت گیری ، توقفی هم در قاهره و هم دمشق داشتند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: درباره اجلاس اتحادیه عرب ، زمان داریم تا برگزاری آن. البته از جمهوری اسلامی دعوت کردند که ما در مورد سطح حضور بررسی و تصمیم گیری خواهیم کرد.
** مذاکره ایران با سولانا درباره موضوع هسته ای حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه مبنی بر اینکه آیا جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع هسته ای با خاویر سولانا مذاکره خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قبلا توضیح دادم. بیش از آنچه توضیح دادم ، امکانش نیست وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ابتکارات جدید ایران برای حل مساله لبنان گفت: ما گفت و گوها و رایزنی هایمان را با طرف های مختلف لبنانی دنبال می کنیم و معتقدیم کشورهایی که بتوانند به یک راه حل لبنانی کمک کنند، باید به این ارتباطات توجه کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال افزود: یکی از موانع اصلی برای اینکه ثبات به لبنان برنگشته است، دخالت های نابجای طرف های شناخته شده خارجی است که امیدواریم با قطع شدن این دخالت ها، نمایندگان و گروههای سیاسی فعال و ملت لبنان بتوانند تصمیمات لازم را برای بازگشت آرامش به این منطقه اتخاذ کنند.
ادامه دارد....
سیام .1572-1324 شماره 068 ساعت 12:27 تمام
۰ نفر