۱۶ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9407747
T T
۰ نفر
ستاد انتخابات کشور: پرونده بررسی صلاحیت ها بسته شد ..................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/12/86 داخلی.سیاسی.انتخابات.هشتم.ستاد.
ستادانتخابات کشور دراطلاعیه شماره 12 خود با اشاره به دریافت نتایج آخرین مرحله بررسی صلاحیت های داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و تایید صلاحیت 4419 نفراز داوطلبان، که حدود 60 درصد از کل داوطلبان را تشکیل می دهد، اعلام کرد: پرونده مرحله بررسی صلاحیت ها در انتخابات مجلس هشتم بسته شد.
به گزارش روز پنج شنبه ستاد خبری ایرنا ویژه انتخابات، در این اطلاعیه آمده است: تازمان صدوراین اطلاعیه 385 نفر انصراف داده و 667 نفر از شکایت خودداری کرده اند که با توجه به این ارقام کمتر از 30 درصد داوطلبان رد صلاحیت شده و یا صلاحیت لازم را احراز نکرده اند.
این اطلاعیه می افزاید: 145 نفر از داوطلبان نمایندگی نیز جابجایی حوزه انتخابیه داشته اند.
ستاد انتخابات کشور با تشکر از تلاش فشرده هیات های اجرایی و هیات های نظارت سراسر کشور،هیات مرکزی نظارت و شورای نگهبان خطاب به مردم خاطرنشان کرده است: فرآیند پیچیده و حساس بررسی صلاحیت ها بحمدالله درنهایت به فضای مطلوب رقابتی درکشور منجر شد، لیکن ذکر دونکته در این رابطه ضروری است: در اطلاعیه این ستاد تصریح شده است: اول این که واجد شرایط نبودن و رد صلاحیت بعضی از افراد برای مسوولیت خطیر نمایندگی مجلس به معنی عدم صلاحیت آنها در مشاغل و موقعیت های دیگر نیست و حفظ آبروی افراد بر همگان واجب است.
دربخش دیگری ازاطلاعیه ستاد انتخابات کشور اضافه شده، نکته قابل توجه دیگر اینکه در بررسی صلاحیت ها حداقل شرایط در نظر گرفته شده است و لازم است مردم در راستای انجام وظیفه، کسانی را که دارای بالاترین شایستگی های اعتقادی، رفتاری و تخصصی هستند از میان نامزدهای انتخابات شناسایی کرده و به آنها رای دهند.
در اطلاعیه این ستاد تصریح شده است: با امید به الطاف الهی شاهد حضور یکپارچه ملت حزب الله در 24 اسفند ماه پای صندوق های رای در سراسر کشور خواهیم بود.
سیام * 7432 ** 1701 شماره 172 ساعت 17:43 تمام
۰ نفر