۱۶ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9407722
T T
۰ نفر
سازمان های حقوق بشری و خیریه بریتانیا: غزه در وخیم ترین وضعیت قرار دارد .....................................................................
لندن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/12/86 خارجی.سیاسی.انگلیس.حقوق بشر.
هشت سازمان حقوق بشری و خیریه غیر دولتی در بریتانیا با هشدار نسبت به وضعیت نابسامان انسانی در باریکه غزه، نسبت به شدت وخامت اوضاع در این منطقه بر اثر حملات اخیر رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.
در گزارش مشترکی که روز پنجشنبه با عنوان "غزه: ضرورت کمک های انسانی" از سوی این نهادهای مدنی در لندن منتشر شد، تاکید گردیده که مردم این منطقه در ناگوارترین شرایط زندگی در چهل سال پس از اشغال آن توسط رژیم اسراییل قرار دارند.
در این گزارش تاکید شده که برقراری مقررات ممنوعیت رفت و آمد، ضمن از بین بردن فرصت اشتغال برای بیشتر فلسطینی های ساکن نوار غزه، وضعیت درمانی، بهداشتی، خدمات آب، برق و فاضلاب منطقه را نیز مختل کرده و نابودی کشانده است.
این گزارش هشداردهنده توسط "عفو بین الملل"، "آکسفام"، "مراقبت بین المللی"، "سازمان کاتولیک توسعه ماورا بحار"، "کریستین اید"، "مدیکال ورلد"، "نجات کودکان"، و "آژانس خیریه و توسعه تروکر" تهیه شده است.
گزارش همچنین تصریح دارد که تجاوزات نظامی رژیم نژاد پرست اسراییل همراه با محاصره باریکه غزه به نابودی اقتصاد و بیکاری پنجاه درصدی اهالی آن انجامیده است.
سازمان های تهیه کننده متذکر شده اند که سیاست رژیم صهیونیستی برای به انزوا کشاندن دولت منتخب جنبش مقاومت حماس بی نتیجه بوده و تنها به افزایش مصیبت و تنبیه عمومی مردم منطقه منجر شده است.
این سازمان ها به اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی توصیه کرده اند که با کنار گذاشتن خط مشی تحریم حماس، موانع مشارکت واقعی فلسطینی ها در روند صلح را رفع کنند.
گزارش همچنین از کشورهای غربی و "تونی بلر" نماینده گروه چهار جانبه صلح خاورمیانه (کوارتت ) خواسته تا با شکست سکوت خود در برابر سیاست محاصره اقتصادی غزه و هجوم نظامی رژیم اسراییل، به ارتکاب فجایع انسانی علیه فلسطینی های ساکن در منطقه غزه اعتراض کنند.
این سازمان ها تاکید دارند که نتیجه محاصره و حمله نظامی به غزه، نیاز و اتکای شدید 80 درصد از ساکنان نوار غزه به کمکهای بشردوستانه بین المللی بوده است.
در بخشی از این گزارش مشترک آمده است که محاصره باریکه غزه توسط ارتش صهیونیستی، مشکلات جدی زیست محیطی نیز به بار آورده است، زیرا با نابودی سامانه فاضلاب این منطقه، روزانه 50 میلیون تن مواد آلوده وارد دریای مدیترانه می شود.
در ادامه تصریح شده که بدون پایان فوری محاصره غزه و خاتمه حملات رژیم اسراییل به 5/1 میلیون مردم بی دفاع منطقه، فاجعه انسانی کنونی ابعاد گسترده تر و غیرقابل جبرانی به خود خواهد گرفت.
همچنین از دولت بریتانیا موکدا خواسته شده تا با وارد آوردن فشار بر رژیم صهیونیستی، به پایان یافتن شرایط ناگوار موجود در غزه کمک کند.
ارتش رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش به این سو، با ادامه محاصره باریکه غزه به حملات مستمر زمینی و هوایی و نسل کشی بیرحمانه بیش از 120 فلسطینی دست زده است.
در همین ارتباط، "کیت آلن" مدیر دفتر سازمان عفو بین الملل در بریتانیا درباره شرایط غزه اعلام کرد: این شرایط ساخته دست بشر است و هر چه زودتر باید تغییر یابد.
با وجود انتشار این گزارش تکان دهنده ، "مارک رگو" از سخنگویان حکومت تل آویو، در گفت وگو با رادیو بی.بی.سی، اقدامات این رژیم علیه مردم بی دفاع غزه را قابل توجیه و بخشی از سیاست های تلافی جویانه و متخاصم طرفین در برابر یکدیگر دانست.
این مقام صهیونیستی با دفاع از سیاست "تنبیه عمومی" در غزه گفت: این امری بدون اشکال و مانند تحریم های اقتصادی علیه آفریقای جنوبی دوران آپارتاید است.
اروپام 345**2223** شماره 147 ساعت 16:04 تمام
۰ نفر